Trots närmast absurd utvecklingstid lyckades #GSC Game World i vintras med konststycket att få ut #S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl i butik. Omdömena blev överlag tämligen goda (bland annat av oss, som gav det en fyra i betyg) och uppenbarligen har projektet burit sig ekonomiskt, för en fortsättning är på gång. GSC-bossen Sergiy Grygorovych berättar att företaget tänker bygga vidare på spelets universum. Konkreta detaljer får vi inte än, men de tänker leverera upplysningar under [[E3]]-mässan i juli.

FZ kommer ha minst en man på plats på mässan, så räkna med utförliga rapporter.

We are very happy of the players' positive reaction to S.T.A.L.K.E.R. all over the world. This fills us with confidence the team is on the right track and adds us strength to go for next exciting accomplishments. It will be very soon that we present our new interesting ideas and solutions.

Angående Lab x18:skjut på det som kommer ner för trappen när du kommer in.Efter ett tag så exploderar det och då är det bara å knalla ut. Det är han som fixar elden hela tiden,han springer lite fram och tillbaka där inne. 20/06 Jag undrar lite över att spelet crashar,har sett att det finns nån patch till det men det står att inte tidigare sparade spel funkar då. stämmer det? Det lägger av på samma ställe hela tiden,i samband med att man ska byta dräkt efter lab x16 i bunkern. 20/06 Jag håller på att bli galen! jag måste ju ha gjort nått fel.... : / 14/06 men...jag har försökt varva spelt ett tag nu...men jag har fasnat i det gammla "Lab X18", och när man har kommit till det sista rummet och hämtat det gammla docementet elr vad det nu är.. så kan man ju inte komma ut. men hur ska man göra för att komma... 14/06 Jo, stalker har en massa irriterande element. Men samtidigt så har det blivit en av de mest orginella och underhållande spelet jag har kört på länge. 17/05 okej, lite överdrivet, men ibland känns det som om man gjorde det och ändå överlever dem. ville bara påpeka att de ibland är lite konstiga element med i spelet. förövrigt tycker jag STALKER är ett mycket bra spel och kör de gärna om och om igen 17/05 Deg J. Ett headshot är ett headshot. I stalker så kah man inte tömma i helt magasin i huvudet på någon och dom överlever. Antar att du överdrev en smula. Nu när jag har kommit en bit in på fäller jag de flesta fienderna med ett headshot. Tycker nästan... 17/05 alltid kul att skjuta på fiender och sedan gömma sej på annan plats för att sedan se 20 npc's samlas på den platsen man sköt från stirrandes på en vägg 17/05 Redmac. Det beror på helt vilken utrustning den stalkern hade. Om det var en Duty-stalker så förstår jag det. Dom är riktigt tuffa. Men jag hade dock inga problem att skjuta ihjäl några stalkers i början. Och när det var lite segt att göra det, så först... 17/05 STALKER var ju ett tufft spel, klart de hade sina dåliga sidor med en del buggar osv, men den tuffa miljön och "rp-action" elementet vägde ju helt klart upp det och kan bara hålla med redmac, ibland var det lite pinigt så konstigt det var när man stod... 17/05
Skicka en rättelse