Målet med valen i Dishonored är att spelaren ska kunna göra precis det han vill göra, enligt utvecklarna bakom spelet. Spana in den senaste utvecklardokumentären.

#Arkane Studios menar att det flexibla stridssystemet i #Dishonored låter spelaren skapa sin stil och unika upplevelse. Du kan välja mellan att gömma dig i skuggorna eller attackera skoningslöst. Och utgången av varje uppdrag beror på dina val. Om just detta, spelarval, snackar Arkane i filmen undertill.

Dishonored släpps den 12 oktober till Windows, Playstation 3 och Xbox 360. Nästan exakt en månad kvar, med andra ord.

[video=12441]

Det är lugnt. Jag förstår vad du menar, men jag tänkte mest på smådetaljerna. Om man nu är mån om så många andra saker, kunde man ha lagt till en sådan enkel detalj; men visst. De måste själv ha tänkt på detta och valt att ta bort det av någon anledning... 14/09 Nja, Dishonored är för det mesta klart, svårt att implementera nya spelmekaniker i efter hand. Det vore väl bättre att kontakta Peter Molyneux. ;) Ironi var det jag siktade efter, men om det framkom som ett hån mot dig så ber jag om ursäkt. Jag ville... 14/09 Ironi är svårt att framföra på da internetz i texform , jag är rätt säker på att det var det han försökte framföra och inte riktiga förslag ;) - fast bra svar på det hela från dig , haha. 14/09 Överdrivna idéer, men du kan ju vända dig till spelproducenten och kolla om du får gehör. Här har du kontaktinfon till "Arkane Studios": Arkane Studios SA - FRANCE 99 Cours Gambetta Immeuble Le Nobel 69003 LYON Tel +33 (0)4 78 62 99 01 Administration... 14/09 Sen kan man också se till att ändra kontrollerna så att "a" styr vänster ben och "d" styr höger ben. För att gå framåt får man alltså variera varje knapp ie: "adadadad" alltså vänster fram, höger fram, vänster fram etc. På konsol hade det varit LT och... 14/09 Så många som gnäller på grafiken i detta då spelet i sig är ett av de första på länge som låter en spela fritt. Hela denna genre av spel där man är fri att hitta på sin egen väg genom uppdrag har ju varit på väg bort under ett antal år för att ersättas... 14/09 Indeed ^^ Tror till och med att jag har både skivan och fodral till Devastation kvar nånstans :x 13/09 Tycker allihopa som inte spelat deras "Dark Messiah" borde göra det. Otroligt bra spel :) 13/09 Jag trodde att det handlade om en val. Men det här såg väl intressant ut det också. 13/09 Värsta med det här i övrigt jättecoola spelet är ju att trots UT3-motorn så har spelet synskade-suddiga texturer, lågupplösta skuggor med mera. Det är faktiskt grafiskt undermåligt, även fast de har häftig art direction. Så jävla synd. Arcane, lär av... 13/09
Skicka en rättelse