Version 1.05 bjuder på omgjorda defensiva förmågor, en infernalisk maskin för att frammana überbossar samt möjligheten att ställa in monstersvårighetsgrad.

Version 1.04 förändrade en hel del för #Diablo III-spelarna, och nu har #Blizzard börjat röja detaljer inför version 1.05. De närmsta dagarna kommer mer och mer detaljer dyka upp, men första informationssläppet gäller tre mer effektfulla förändringar som är att vänta.

  • Förändrade defensiva förmågor: För att öka variationsmöjligheterna ökar de spelarnas vanliga överlevnadsförmåga och förändrar alla defensiva förmågor. De ser att det i nuläget krävs att man använder defensiva förmågor för att klara sig, vilket inte per definition ska vara ett måste.

  • Infernal Machine: Nivå 60-spelare kommer kunna nyttja denna infernaliska skapelse för att trolla fram supervarianter av de vanliga bossarna, men för att göra det kommer det krävas någon form av resurs eller investering.

  • Monsternivå: I Diablo II kunde du skriva /players följt av ett nummer för att på så sätt bestämma hur starka monstrena skulle vara. Den nya monsternivån i Diablo III ger samma sak, det vill säga att om du vill möta monster som om det vore fyra spelare i spelet även om du är ensam så är det bara att köra på.

Mer detaljer inom kort. Vad tänker du om de här tre tilläggen?

Förvisso sant men vi som inte handlar med real-money betalar ju egentligen inget. Dessutom kan vi ju se ett mönster, D2 uppdaterades förra året. BF1942, 2142, BC, BC2 gjorde det inte. 17/09 Verkar bara ha blivit sämre nu efter pay 2 win butiken. Tog mig till slutet av act 3 innan jag såg att spelet saknade all kvalitet och inte orkade köra vidare. 14/09 Syftar du på att D3 uppdateringarna inte kostar något? Fel isåfall, Glöm inte att det är RMAH avgifterna som betalar uppdateringar och servrar. 14/09 EA/Dice borde verkligen ta lärdom av Blizzard. Precis som någon sa, dem uppdaterar ju ganska ofta. Ja juste. Uppdateringarna kostar ju inget ;) ;) ;) 14/09 trofan att dom gör det för att tjäna pengar, varför skulle man annars göra ett spel i denna skala ^_^ 14/09 Finns inget som helst replay value i detta spel. kul första gången man spelade igenom det utom Act 2. ne detta är bara Jay wilson som lever på gamla meriter av Blizzard North. "Fuck that looser" (and his game) 14/09 Betheseda stil alltså, vänta 6mån-1år efter release och du får ett komplett spel som fungerar :P Nå, trevligt att se att de inte gjorde en hit and run utan istället iaf försöker hålla kvar spelarna ett tag till, å andra sidan är det bara så de kan forts... 14/09 Tycker ändå för ett singelplayerspel anno 2012 att det är väldigt kort. De 4 akterna kör man igenom på ett par dar, sen kör man bara dom igen fast svårare. hade varit bättre om det var områden exklusiva för varje svårighetsgrad eller nåt. PvP-funktionen... 14/09 Det han menar är att du behövde inte mer än 1 skill för att vinna, se bara +70 spelare, använder sig bara av en spell. 14/09 Jag är inte frustrerad utan det kallas besvikelse. Varför vara "tvingad" att spela på ett speciellt vis när man istället kan ha större kontroll och fler möjligheter? Titta bara på vad de gjorde med stats-poängen, du behöver inte tänka något vart str/dex... 14/09
Skicka en rättelse