Målet på 1,1 miljoner dollar nåddes i ett nafs. Men än är det inte över. Obsidian har presenterat flera bonusmål som kan göra deras storslagna och klassiska rollspel ännu bättre. Eller vad sägs om fler klasser, en ny region och ett spelarhus?

#Project Eternity kommer att bli verklighet, det isometriska rollspelet som inspireras av storheter som #Baldur's Gate, #Icewind Dale och #Planescape: Torment nådde målet på 1,1 miljoner dollar på en dag. I skrivande stund har det tickat på ända till 1,4 miljoner.

#Obsidian har inte varit sena med att presentera så kallade "stretch goals", bonusmål om de skulle nå ännu mer svindlande summor. Mycket talar för att de gör det. Och det är de här godsakerna vi snackar om:

  • 1,4 miljoner (redan nått): Ny ras, klass och companion till den nya klassen. Karaktärsskapandet expanderas med fler valmöjligheter.

  • 1,6 miljoner: Mac-version och en helt ny storyline med fler uppdrag, platser, npc:s och unik loot.

  • 1,8 miljoner: Ytterligare en ny ras, klass och companion.

  • 2,0 miljoner: Spelarhus, låter dig ha ett eget hus i fantasyvärlden som du kan skräddarsy, förvara föremål i och där du och dina companions kan chilla.

  • 2,2 miljoner: En ny region, ny fraktion och ytterligare en companion. Detta innebär såklart nya uppdrag, npc:s och ännu fler timmars speltid. Nås detta mål integreras också stöd för Linux.

  • 2,4 miljoner och bortom detta mål: Kommer snart...

Hur mycket djupare är du beredd på att gräva i din plånbok för att få ett spelarhus, en ny region och ett knippe nya klasser och companions? Vi hårdbevakar självklart Project Eternity. Spelet har trots allt 29 dagar kvar på Kickstarter...

Sebastian Lind, nu håller jag med dig helt!! Mycket bra skrivet :) 17/09 Ja vi får hoppas det lyckas, men har mina reservationer :) 17/09 Jag vet inte exakt vilka som var anställda på Black Isle och vilka som finns kvar på Obsidian men nyckelpersoner och då kanske framförallt Chris Avellone - som var viktig för Planescape - återfinns ju fortfarande. Sen håller jag inte med om att de inte... 17/09 Ja, BG1 lyckades definitivt otroligt bra med "utforska"/"låglevel"/"valfrihet"-delen. Otroligt härlig känsla när man lämnar Candlekeep för att inte riktigt veta vad man ska göra. Baldur's Gate 1 är definitivt på min "topp 2"-lista av RPG:n. ;) Men som... 17/09 Det jag främst uppskattar med ettan som jag tyckte saknades lite i tvåan är känslan av äventyr och utforskande. I BG1 var du en liten skit som i början knappt kunde rå på en varg eller björn utanför Candlekeep, men i takt med att du hittar fler kompanjo... 17/09 --------------- $60 Projekt Eternity $20 Planetary Annihilation $250 Wastelands 2 --------------- Nu får det nog räcka med investeringar från min sida på en tid. 17/09 Blir dock spelet riktigt bra vilket man kan hoppas så lär det nog sälja bättre än många AAA titlar, inte för att prata om bättre än alla titlar från UBI Soft :) 17/09 +1 på den=) Har också väntat på detta och Kickstarter verkar vara enda möjligheten att få de spel som de större utgivarna ratar för de inte kommer sälja lika mycket som dagens AAA-spel. Ska även bli väldigt intressant att se hur deras spel kommer bli... 17/09 Med tanke på vilken spelglädje dessa herrars tidigare verk givit mig så var det inte ens något att fundera på. 25 dollar för detta spel känns som ett kap! 17/09 Väl att betänka är att det inte är samma team som nu heter Obsidian som då var gammla black isle. Finns ett väldigt fåtal människor i Obsidian som var med i black isle teamet. Själv tycker jag Obsidian inte har lyckast speciellt bra att ta reda på arvet... 17/09
Skicka en rättelse