Sugen på att spela Dark Souls i 60 bildrutor per sekund till pc? En moddare har sett till att du kan göra det redan nu. Men ladda ner modden på egen risk.

Mycket gott kan sägas om #Dark Souls till pc, men den raka portningen från konsol till pc har inte varit en glädjespridare – ett problem som dedikerade moddare kan råda bot på. ”Nwks” har släppt en 60 fps-mod som i nuläget befinner sig på alpha-stadiet. Men var försiktiga – modden kan förstöra spelet, fungerar bara offline och ska användas på egen risk. Den kan laddas ner här och undertill kan du läsa ett meddelande från Nwks själv.

Du kan också kika på en videodemonstration, som dock måste laddas ner från Youtube för att kunna avnjutas i 60 fps.

Vi har tidigare berättat om hur ”Durante” låst upp högre upplösningar. Nu är det alltså Nwks tur att råda bot på bilduppdateringen.

Klicka för mer information

“Durante, I’ll send you the source with a description of my understandings of the engine. I can provide you a detailed description with offsets, if you are comfortable with a disassembler. (Concerning GFWL, my version of the mod is “compatible” with online capabilities but let’s not get into that…)

Dabura667, I was like you before. Basically the game uses two independent and asynchronous threads: – An animation engine running at a fixed delta-t (1/30fps) It performs animation interpolation and controls the overall game speed. – A rendering engine. It runs at 30fps w/ vsync, 15fps w/ vsync, or anywhere below 15fps wo/ vsync.

At 30fps, the rendering engine renders all frames (jobs) computed by the animation engine. Below 30fps, it simply drops one frame out of two. “Unlocking” the rendering engine causes indeed the game to run faster, as frames computed with a delta-t of 1/30 would be displayed at a rate of 60fps, for example.

So the animation engine’s delta-t must be set accordingly to the maximum frame-rate, and then it’s only a matter of frame-rate division (only 1/1 and 1/2 are possible in the game, which is okay for 30fps but I’ll work on other rates for higer FPS).”

Du kanske ska läsa från "hemmasnickarens" egna mun när han säger att hans.60 fps fix ofta.har.sönder.spelet.och gör.det helt ospelbart online. Tycker det hävs ut en massa oinformerat skitsnack från folk som nog aldrig skrivit en rad kod i sina liv. 22/09 Vad jag vill ha är inte sunkiga portar med dåliga kontroller skiter med i om det är världens snyggaste spel eller inte, om nu en hemma snickare lyckats få till 60 fps så varför skulle inte utvecklarna klara av det ? Är det för mycket begärt att man vill... 18/09 Är det inte dags att släppa det här gnället?! för om du läser i posten precis som Durante har sagt sedan dag ett, så är motorn helt skriven för att vara låst till 30 FPS. vilket inte är särskilt konstigt iom att de gjirde en desing specc till ett system... 18/09 Tvivlar på det. De jobbar med datorer när de skapar spelen och som sagt, de kodar med mycket svårare saker så som PS3.. 18/09 Attans klåpare till utvecklare. Kan de inte ens fixa 60 FPS till ett spel? Men hjälp... 17/09 Det är väldigt stor skillnad på japanska spelutvecklare och västerländska. Nästan alla tidiga japanska försök att handskas med Unreal Engine var ju så kassa att Epic Games kunde öppna en Unreal Engine-skola där. Att de har svårt att förstå sig på PC kan... 17/09 Tycker det är lite tråkigt gnäll runtom grafiken på Dark Souls etc Det är ju inte därför man köper spelet precis 17/09 Det är intressant hur stor skillnad 60 fps gör, känns genast som ett mer välpolerat spel. 17/09 Därför att PC är nedprioriterat. Om moddare kan fixa 60fps i spel så kan förstås utvecklarna själv, de skriver trots allt mycket avancerat kod till självaste spelet och till en så pass svår maskin som PS3 och kodar även till 360 som inte har direkt samm... 17/09 Känns lönt när spelet inte ens kan hålla 30 stabila fps när bell gargoyles sprutar eld. Känns som prestandan är identiskt med PS3/360 versionerna Har iofs inte orkat mig till blight town men känns som att man inte ens där kommer få konstant 30 fps 17/09
Skicka en rättelse