Stämningsfullt peka-klicka blandat med skräck -- ett recept för succé?

I italienska skräckäventyret #Anna blandas traditionellt peka-klicka med skräck, spelet släpptes redan i somras via digitala nedladdningstjänster till pc. Nu finns spelet ute också via Steam, och det firas med en ny trailer.

Anna har tre olika vägar igenom spelet med unika pussel och miljöer, och varje väg sägs vara omkring tre timmar lång. De val du gör under spelets gång påverkar din karaktärs mentala hälsa. En Mac-version är planerad för ett senare datum.

För invecklat för mig? Sitter du och dumförklarar mig utan någon anledning? Nog vet jag om att puppilerna vidgas men jag syftar på den där teknologin du snackade om, bara för det finns i en film så innebär det inte att det skulle funka i verkliga livet. 24/09 Mycket sant. Håller med dig 100%. Liknande när det kommer till film. Jag hånler normalt åt "filmvetare"/filmrecensenter och kollar bara imdb. Sen beroende på vad jag faktiskt tycker om genren bedömer jag snittet. ;) 24/09 >Professionella Ärligt talat så tror jag att den genomsnittlige FZ-medlemmen hade kunnat göra lika bra ifrån sig i recensionsväg. Efter Mass Effect 3 så kollar jag bara på User Score när det kommer till Metacritic 24/09 Musiken i ett spel är ofta lika viktigt som spelet självt. Bra trailers med dålig betyg skrämmer bort potentiella köpare. 24/09 En sån kommentar handlar mer om att poängtera det absolut värdelösa musikvalet till trailern snarare än att Walter faktiskt tror att misären letat sig in i spelkoden. (Jag håller med honom.) 24/09 Det är faktiskt ett spel också, men det har inte med saken att göra. Att dina pupiller vidgas när du blir rädd är ett medicinskt faktum. Inte bara i filmer utan i verkligheten också. Jag bara tog Blade Runner som ett exempel på hur det kan gå till att... 24/09 Nej, inte mig heller. Såg ut som någon jäkla technology demo för någon gammal spelmotor. Knappast upphetsande. Inte för att spelet var så där bra, men de skulle kanske låna Blur till att göra en Dead Island trailer. 24/09 jag spelade i några minuter sen stängde jag ner det för det var et bland de sämsta spelen och väldigt tråkigt .där har ni min syn på spelet :) 24/09 Dock är väl blade runner en film och inte ett spel, bara för att något finns i en film innebär det inte att det finns i verkliga livet tyvärr, jag tvivlar på att spelet skulle kunna känna av att man blir rädd. Då vill jag se det före med mina egna ögon,... 24/09 Teoretiskt sett så skulle de kunna använda PS Move eller Spexbox versionen för att kolla dina ögon. Kommer du ihåg Voight-Kampff från Blade Runner? Just det, dina pupiller förändras av ditt sinnesläge. Blir du rädd så vidgas de och det skulle den kunna... 24/09
Skicka en rättelse