Ubisoft har öronmärkt 4 miljoner pund – smått otroliga 42 miljoner kronor – för marknadsföringen av Assassin's Creed III. Det är en rekordsatsning för företaget.

Att #Ubisoft storsatsar på #Assassin's Creed III är ingen hemlighet. Men 4 miljoner pund – drygt 42 miljoner kronor – är ändå en svindlande summa. Så har också serien sålt i mäktiga 38 miljoner ex sedan starten för fem år sedan.

– Assassin's Creed III är kulmen på tre års hårt arbete från ett team som presterar på toppen sin förmåga, säger Matt Benson, senior brand manager, som konstaterar att de aldrig tidigare satsat så hårt på en Assassin's Creed-marknadsföring – eller ens en Ubisoft-titel.

Det återstår att se om spelet kan leva upp till satsningen och hajpen. Assassin's Creed III släpps till Playstation 3 och Xbox 360 den 30 oktober, till pc den 22 november och slutligen till Wii U den 30 november.

Anatgligen kommer det regna "Kom och köp"-lappar över hela världen inom ett par veckor, och alla intressenter kommer missa dem eftersom de bara sitter inne och spelar. 01/10 Huvudsaken är att det skrivs om det. Det är inte så noga om det stämmer eller framställs på ett balanserat sätt. Jag tycker det är som när det skrivs how capcom turned public opinion around (http://www.eurogamer.net/articles/2012-09-25-devil-may-cry-how... 01/10 - Tycker faktiskt inte det är speciellt dyrt med spel överlag, kan tänka mig betala betydligt mer för ett bra spel. Men alla är vi olika. 01/10 Tack Fredrik för att du skrev ut hela namnet "Assassin's Creed III". Det var väl inte så svårt? :) 01/10 Personliga åsikter är inte fakta.... 01/10 Blir betydligt fler brudar att välja på om man är blind. Kan intala sig att dom är snygga gothbrudar också :) 01/10 Ja fan vi lägger 50-100 miljoner dollar på ett spel utan marknadsföring och tror det kommer gå runt! Och om man inte tror det så är man en idiot! Dessutom att dom lägger 4 miljoner pund på marknadsföring är ingenting jämförelsevis. Som sagt ligger budge... 01/10 Ska bli intressant att läsa lite recensioner och se hur väl det säljer, försökte ta mig igenom Brotherhood för ett tag sedan men efter att ha spelat Arkham City kändes det som att det var sjukt dåligt flyt i fightingen. :P 01/10 ¨ Jag hoppas att du skämtar! Du inser att exempelvis McDonalds lägger flera miljarder dollar på reklam, fast de redan är stora. Det är extremt tydligt att reklam leder till större försäljning om man tittar på siffror, även för ett storspel som detta.... 01/10 Ja, annars hade man ju inte vetat om att det skulle släppas ;) Tycker det är väl mycket pengar, men CoD: MW2 gick väl loss på 100.000.000 miljoner? Så, det är aningen bättre. 01/10
Skicka en rättelse