Fortsättningen på [[Gordon Freeman]]s strapatser i och kring stad nummer 17 är fortfande en bra bit ifrån butikshyllorna - #Valve försöker att lätta på trycket genom en strid ström av nya artiklar och dagens skörd räknas till tre. Eurogamer återberättar sina intryck från expansionen i form av en förhandstitt och en intervju med ett par av utvecklarna, avslutningsvis bjuder de på en pratstund med Gabe Newell.

Eurogamer: Apart from the ability to launch content at shorter intervals, why was it important for you to have these three episodes of Half-Life stand apart from one another?

Gabe Newell: I think we were trying to be responsive to the feedback we were getting from customers, in the same way that Half-Life 2 tried to respond to what we were hearing from people after we released Half-Life 1, and Half-Life 1 was our own response to what we saw as being the positives and negatives in the genre at the time we did it. So, we wanted to move the story forward faster, we wanted to be able to adapt to hardware changes faster, we wanted to try to manage risk on the project rather than making them five years long which really limits you in your ability to try out various things. Those were some of the main reasons.

Bryr mig inte jag kan vänta hur länge som helst på Detta spel.. skönare story o känsla får man leta efter ;P Diggar Eurogamers sista fråga ha ha klockers 22/05 gillar att dom anger datum för då har man något att gå på, sedan att det händer att man måste ha lite mer tid så kan man bara säga det. Det är ett spel, vi dör inte om det ej kommer ut då det är sagt. 22/05 Den stora frågan är varför de envisas med att ange releasedatum de inte kan hålla... Säg istället, "Vi vet inte när det blir klart. Kanske om 15 månader, men ta det inte som ett löfte. Vi återkommer med besked strax innan release.". Eller varför inte... 22/05 Dom är ute efter kvalite inte kvantitet. "we released Episode One sixteen or seventeen months after Half-Life 2 and Episode Two's going to come in roughly the same amount of time as Episode One, and hopefully Episode Three continues that." Valve betalar... 22/05 Dom säger ju till och med att dom är "crap" (deras ordval) på att göra klart spelen i tid och i en bra fart. Men skönare det än att dom släpper ofärdiga spel :) 21/05 Valve har väll aldrig sakt att dom just ska släppa i samma fart som sam and max. Utan mer att i stället för att ta 5-6 år som hl2 tog, så delar dom upp den tiden och släpper oftare. 21/05 Det är en sak att skicka ut massa spel och en annan att göra det med en bra handling och trevlig omgivning. Sam & Max ger nästan inget av det =/ 21/05 Håhå jaja, börjar nästan kännas överhypat, på så sätt att man börjar bli less på det. 21/05 Apart from the ability to launch content at shorter intervals MY ASS sam and max's episoder visar hur episodic gaming ser ut... valves försök är ett skämt.......de tar för lång tid på sig att göra varje del.....jag kan förstå att det tog sån tid att gör... 21/05
Skicka en rättelse