Ryktena om att Dark Souls-smycket du kan välja i början av spelet har mystiska effekter visar sig vara falska.

Sedan #Dark Souls släpptes har fansen spekulerat i om det valbara smycket du kan välja i början av spelet har någon okänd effekt på spelupplevelsen i någon form. Det dementeras nu av spelets regissör, som säger att han bara lade in smycket för att "spela spelarna ett spratt".

– När det kommer till smycket hade jag faktiskt intentionen att spela spelarna ett spratt, säger Hidetaka Miyazaki till IGN och klargör att föremålet inte har någon slags effekt överhuvudtaget.

Smyckets beskrivning lyder såhär:

Gift description

Trinket. No effect, but fond memories comfort travelers.

In-game description

A simple pendant with no effect.

Even so, pleasant memories are crucial
to survival on arduous journeys.

Trots alla hemligheter som gömmer sig i Dark Souls ogästvänliga men fantasieggande värld kan vi alltså slutleda oss till följande: om ett smycke ser meningslöst ut, beskrivs som meningslöst och ger intryck av att vara meningslöst, så är det förmodligen meningslöst.

Skicka en rättelse