När #Battlefield 4 lite klumpigt avslöjades var det många som drog paralleller till Call of Dutys årliga releaser och medan Patrik Söderlund, vice president på EA Games, inte förnekar några sådana planer menar han också att de inte vill vara låsta till bara Battlefield.

– Minuten vi säger att "du kommer att göra Battlefield-spel resten av livet" så kommer de [anställda] att gå någon annanstans. För att de ska kunna göra grymma Battlefield-spel måste det också finnas annat för dem att göra. Därför flyttar vi runt folk ganska mycket. Sen har vi självklart en mängd människor som bara vill göra Battlefield för att de älskar det.

Han får också frågan om framgångarna för Battlefield gör att de tillåts arbeta på mer riskfyllda projekt, som #Mirror's Edge.

– Det beror på, kanske är det så och kanske inte. Det är en viktig fråga för oss - Dice-folket är cirka 300 personer och alla jobbar inte på Battlefield-relaterade saker. Och det är medvetet, för vi vill inte bli en Battlefield-fabrik.