Tidigare EA-anställd hävdar att Dice faktiskt arbetar på uppföljaren många längtat efter.

Som en kommentar på dagens tidigare nyhet om att #Dice inte vill bli (eller vara, beroende på vem man frågar) en #Battlefield-fabrik skriver Ben Cousins på Twitter följande rader:

– Det är allmänt känt bland svenska utvecklare att Mirror's Edge 2 är i produktion hos Dice.

Det som ger lite tyngd i detta uttalande är att Cousins, som nu är anställd på #Ngmoco tidigare arbetade på #EA Easy, avknoppningen från Dice som ligger bakom #Battlefield Heroes, #Battlefield Play 4 Free och #Lords of Ultima. De satt fram till december 2011 i samma lokaler på Södermalm i Stockholm och hade förmodligen en smula insyn i den övriga verksamheten. Innan dess var han även exekutiv producent på Battlefield-varumärket.

När vi ställde frågan om vad ni läsare helst skulle vilja se från Dice, förutom ett nytt krigsspel, fick också #Mirror's Edge 2 närmare hälften av rösterna.

Vi är inne på samma spår ;-) Jag har sett dessa skygga fotgängare; brukar när jag känner mig alldeles för ensam på mitt hustak, glitcha lite på flit och sväva (i snabb fart) ner mot dem. Tyvärr blir de rädda o springer och jag dör.. :up: 23/11 Ah, du tar upp några intressanta punkter tycker jag. Förvisso gillar jag de få färgerna men hade inte haft något emot om det bara var på några nivåer och några andra mer färggranna förvisso. Jag tänker mig hursomhelst att banorna ser ut som de gör då... 23/11 Håller helt med på att spelet inte var för svårt :-) Mindre stelt genom fler färger (de som finns kan jag räkna på ena handen) och mer liv. Visst att handlingen utspelar sig i ett futuristiskt kontrollsamhälle, men världen är så enkelt gjord att när jag... 22/11 Håller helt med dig, om det mesta i de inlägg du har gjort. Jag tillhör också den skara som inte alls tyckte att spelet var, varesig för svårt, eller otillräckligt designat. Jag tycker istället att spelet var/är en otroligt frisk fläkt, i en värld där... 22/11 Jag gillade grundidén i mirror's edge, men spelet var inget vidare. Förhoppningsvis blir 2:an mycket bättre! :D 22/11 Ja, som jag nämnde tidigare upplever många att spelet är för svårt. Mitt svar på detta är att det är ett spel som på många sätt är ett 90-tals spel då spelen ofta var frustrerande svåra, men med mycket träning lyckas man bemästra det och hanterar dessa... 22/11 hoppas det blir grymt :) 22/11 Faith! 22/11 Något som är än mer känt bland svenska utvecklare är Ben Cousins galna uttalanden och att han inte längre är kompis med EA. Dramat den här tweeten skapar kommer bli betydligt roligare än spelet i sig :) 22/11 Miljöerna var, som du säger, snyggt designade men väldigt stela. Jag tycker heller inte att de kontextuella manövrarna alltid klickade vilket ledde till en del frustration. 22/11
Skicka en rättelse