Såhär på kvällskvisten har #EA Los Angeles släppt en ny patch till sitt omtyckta strategispel #Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Plåstrat uppdaterar ditt spel version 1.05 och bjuder utöver en rad balanseringsförbättringar även på fyra nya flerspelarbanor samt en hög med bugfixar. Här nedan kan ni se de viktigaste ändringarna, men om du vill ha den fullständiga listan får du klicka dig vidare till EA:s sajt då listan är avskräckande lång.

[fi=3312]

[fi=3313]

· Fixed an exploit in which players could use GDI Engineers,

Nod Saboteurs, or Scrin Assimilators to capture enemy structures

without moving the units over to those structures.

· Rifleman Squad: Speed increased by 20%. Attack power increased

by 50%. Dig In ability cost reduced to 100, build time reduced

to 5, Foxhole capacity increased to two units.

· Mammoth Tank: Speed reduced by 7%. Attack power of rockets

reduced by 25%. Rate of fire with Railguns upgrade reduced by 35%.

Attack power with Railguns upgrade increased by 35%.

· Orca: Health increased by 50%.

· Railguns: Upgrade cost increased by 66% to 5000.

· Avatar: Cost/buildtime reduced by 27% to 2200/22. Flamethrower

upgrade attack power increased by 150%.

· In team-based matches, allied players now share Ground

Control, allowing them to build structures in each others'

bases.

Undra om jag måste använda en nocd patch till denna med. Jag köpte en Kane edition och filen cnc gamedat strulade så jag har tvingats använda crackade versioner hela tiden :\ nåja jag får väl prova! 09/06 Är det någon mer än jag som fått keff på ljudet efter patchen? Ventrilo eller Winamp igång samtidigt och det blir ett J-A liv. Min kusin får dessutom någon form av felmedelande (nån modul). Det blir till att surfa EA för att se om det går att lösa på... 09/06 Tycker det låter helt ok som balans. Flame tanksen gör bra skada, men tål väldigt lite. 08/06 Du får ju skriva ditt nick när du tipsar så att du får lite gibbpoäng ;) 08/06 Sant, matcherna är mer varierade nu. Fler units används och det finns utrymme för lite fler taktiker. Provade att stealtha 4st flame tanks, in i motståndarens bas och dränkte han bokstavligt i flammor, mycket roande. Infantry är också nu mycket mer anvä... 08/06 Tycker det är ganska stor skillnad, fler units har blivit mycket mer användbara... man kan faktiskt harassa nu. flametanks med stealth abilityn äger verkligen upp motståndarens bas :> 08/06 Har spelat en del nu och jag kan inte direkt närka ngon skillnad. Men det är för tidigt att dra en bedömning. Det är dock välkommet att man kan bygga i sina allierades baser. Om han blir rushad bara att slänga upp några towers i hans bas, och flame tank... 08/06 Där ser man *vinkar* =) 08/06 Här är en P-O till :) 08/06 Mm min lägger också av efter en minut :/ Tur man har FZ :D 08/06
Skicka en rättelse