Via ett pressmeddelande har #Sierra idag tillkännagivit att en Xbox 360-version av #World in Conflict kommer att släppas innan årets slut. Spelet utvecklas som bekant av svenska #Massive Entertainment men när det nu ska anpassas Xbox 360:s handkontroll har de tagit hjälp av #Swordfish Studios som ska ha slutfört sitt arbete innan årets slut.

Hoppas dom INTE sabbar kontrollen som dom gjorde i Shadowrun till PC varianten. Antar att nästa steg är att göra spelet kräver Xbox Live Gold account för att spela över nätet även på PC versionen. 23/06 När jag fick den demonstrerad så var en av fördelarna att man kan mappa om tangenter och anpassa styrningen via XFPSén direkt. Man flyttar en knapp till "set" sedan trycker man på knappen på Xbox360 kontrollen och sedan på den tangenten man ska mappa... 22/06 VARFÖR!? ARGH!! jag tycker att folk gör för mycket konsolversioner av PC-spel som kan bli skitbra, för att sedan sabba dem helt... 22/06 Kommer definitivt köpa det till 360. Hade tänkt uppgradera datorn bara för att kunna lira det annars. 22/06 En beta betyder att spelet inte är färdigt. Man ska aldrig helt döma ett spel efter att kört en alpha eller beta. Bättre att skriva i deras forum gällande vad du tycker är dåligt så kanske de kan fixa det. 22/06 lol Massive e dumma i huvet... först släpper dom en sugig beta sen annonserar dom det till 360? lmao 22/06 Som knappt funkar då styrningen kommer vara anpassad för konsol. 22/06 Finns redan keyboard och mus till 360´n http://xbox360.ign.com/articles/747/747585p1.html 22/06 Skulle vara kul med ett RTS spel till PS3 som hade stöd för mus. (eller 360 då men kanske inte lika troligt) Lite för tydliga billboards i de där bilderna men det ser ganska bra ut för att vara ett RTS. :D 22/06 spelet funkar nog rätt så bra till konsol då man har relativt få units och knappar man behöver hålla reda på, men är nog väldigt mycket smidigare på pc. Och dålig hårdvara är inte heller nån anledning till att köpa det till 360n förutom om man tycker... 22/06
Skicka en rättelse