Modifikationen Requiem bjussar på en hårdkokt upplevelse där du dör om du inte hajar vad du håller på med. Inget snabbresande här inte.

Ända sedan #The Elder Scrolls IV: Oblivion har mer luttrade lirare varit lite arga på #Bethesda Softworks för att ha mjukat upp The Elder Scrolls-konceptet för att passa fler. Detta höll i sig även med #The Elder Scrolls V: Skyrim, men tack vare en storskalig modcommunity har du kunnat spela spelet på en hel drös massa sätt. En fräck mod från Xarrian, Requiem - The Oldschool Roleplaying Overhaul, bjuder liksom namnet röjer på en mer hårdkokt upplevelse, och du läser mer konkret hur i vår lilla lista nedan:

  • Inget snabbresande

  • Alla förmågor har betydelse (att smyga, låsa upp kistor, m.m.

  • Prylar och fiender skalar inte med din nivå

  • Magi är kostsamt, men brännande effektivt

  • Gift och fällor är livsfarligt

  • Sten-sax-påse-system för striderna

  • Du behöver planera dina strider

  • Ingen automatisk hälsa

  • Stamina har betydelse

Detta är såklart inte allt, så du som tycker det verkar intressant bör bege dig till modifikationens sajt, där du kan beskåda vilka andra mods som är kompatibla, vilka andra skillnader som gäller och tja, allt du kan tänkas vilja veta.

Skicka en rättelse