Bioware vill satsa på mer utforskande i fantasy-seriens tredje del.

Det verkar som att #Bioware kommer satsa på mer utforskande i #Dragon Age III: Inquisition och hämta mycket inspiration från #Skyrim – åtminstone att döma av de uttalanden studions Aaryn Flynn gör i senaste numret av Game Informer.

– Det går inte att titta på ett spel som Skyrim och inte tänka på hur imponerande det de skapat är, eller tänka att det är en intressant ny riktning eller att det var något som inte funkade så bra för dem och som vi skulle kunna ta i en ny riktning. Vi influeras alltid av de här spelen, särskilt i en relativt tätt sammanknuten genre som rollspel, säger Aaryn Flynn.

Andra hyllade rollspelsklassiker som också nämndes som inspirationskällor var #Baldur's Gate och #Neverwinter Nights.

Har lirat alla spel i serien, började runt millenieskiftet (var lite för ung för att vara intresserad innan dess), så du behöver inte bekymra dig över det. Jag älskar TES, men spelets strider har aldrig varit någon höjdare (och de blir bara sämre). Att... 07/12 Skyrims strider är extremt dåliga, det är ingen känsla i den och det blir mest att man går fram och tillbaka för att lura fienden att slå luft. Även om det går att göra bra combat (mount and blade) så tycker jag bioware ska hålla sig till BG/DA stilen... 07/12 "Andra hyllade rollspelsklassiker som också nämndes som inspirationskällor var Baldur's Gate och Neverwinter Nights." 06/12 Ehmm... Skyrim har ingen anknytning till Bioware. Skyrim utvecklades av Bethesda och publicerades av Bethesda Softworks. Dragon Age utvecklades av Bioware och publicerades av EA. 06/12 Blir kul att se om DA3 blir helt annorlunda från de tidigare två, känns ju inte som att de vet vad de själva vill göra för sorts spel. :) - Edit - For the record, tyckte tvåan va roligare än ettan, spelmekaniskt. Ettan kändes mer episk och berättandet... 06/12 Blir nog bra ska ni se! 06/12 att man inte satstar på multiplay är en gåta för mig som nwn 1 och en bra editor 06/12 Det har du rätt i , dock är ju de öppna areorna utan laddningsscener .. största grejen är ju att man inte blir inträngd i en korridor där man måste gå utan man kan närsom kuta rakt ut i naturen utan att följa vägar och annat. Det vill man ju se i DA3... 06/12 Bara de inte inspireras av DA2... 06/12 Gillade inte skyrim, tyckte inte storyn höll i huvudtaget, och karaktärerna kändes inte levande. Vilket det behövs i ett rollspel för mig, sen blir det alltid lite enformigt i sådana här spel. 06/12
Skicka en rättelse