Ubisoft har uppmärksammat att folk lackar ur på att de bombarderas med olika former av information när de spelar. En del vill kunna välja en mer minimalistisk approach, något som kommer fixas till.

Om du spelat #Far Cry 3 har du säkerligen noterat att det finns mycket information tillgänglig hela tiden, information i form av rutor som säger precis vad du ska göra, hur du ska göra det, vart du ska gå och så vidare. Kanske är du även en av dem som stört sig ordentligt på det, något som #Ubisoft ämnar rätta till i en kommande uppdatering.

– Based on feedback from both press and fans, the Far Cry 3 production team is working on a patch that will allow you to toggle most HUD/UI elements based on player preference. The patch will also avoid issues encountered in the .dll hack that might create a mission walkthrough break (missing QTE prompts, critical information, etc;). The team is excited about how the Far Cry 3 community and fans of the game are enjoying themselves, and finding new ways to experience the Rook Islands. More news will be coming on the patch shortly…, sa en Ubi-representant till Kotaku.

Det har inte sällan dykt upp negativa kommentarer i samband med många moderna förstapersonspangare på grund av att spelen ofta "leder" spelarna med hjälp av olika markeringar och guider. Är detta något du uppmärksammat i Far Cry 3?

Fan!!! min Sixaxis saknar också F11:) 11/12 Ja precis. Det första jag gjorde innan jag började köra storyn var att springa runt och döda djur för att uppgradera allt sånt. Han (Jason) måste vara redigt kräsen om han vägrar plocka upp pengar han inte får ner i sin plånbok. Hade han inte kunnat try... 11/12 nej! dessutomm finns inte save inställningarna med i controll options så det är omöjligt att veta föränn man trycker f11 lr kollar up det på internet 11/12 Ja, lite idiotförklarad har man ju känt sig när man spelar. Det som stör mig mest är om min plånbok råkar vara full och jag hela tiden får upp att plånboken är full så fort jag går nära något som har pengar. Då slutar det aldrig; "Plånboken är full...",... 10/12 Nämn några spel där det är f11, kan garantera att F9 är standard. 10/12 Skillnaden är att man i Far Cry 3 väljer ett uppdrag, inte 27 som i BL2. ;) Behöver du ammo är det inte värre än att avbryta questen, hämta det, och sen köra den igen. Tar du ett jobb är det ju liksom ditt ansvar att se till att du är utrustad för det.... 10/12 "Öppen spelvärld" med undantag för när man ska ut på uppdrag. Poängen med en öppen spelvärld är väl att man ska kunna göra lite vad man vill, fast man har anmält sig på ett quest? Tänk om man i t ex borderlands II inte fick gå utanför själva mainquestet... 10/12 <3 FarCry 3 <3 10/12 Äntligen! tog nästan fem timmars spelande innan Tutorials slutade blinka över hela skärmen! Fattar inte hur de kunde gå från Far Cry 2s HUD till detta skräp -.- 10/12 De gör de faktiskt men dina klonade polare är där och patrullerar och ser till att meja ned dem ifall de kommer för nära. Antar du kanske menade att man skulle få ett meddelande om detta och komma till undsättning? Problemet hade varit om man fått det... 10/12
Skicka en rättelse