Gameplay, dynamisk ljussättning, fysik och AI blir mer eller mindre exakt samma mellan pc- och Xbox 360-versionen av Metro: Last Light.

I en intervju med officiella Xbox 360-magasinet i Storbritannien förklarar #THQ-chefen Huw Beynon att #Metro: Last Light blir i stort sett likadant, oavsett om du spelar Windows- eller Xbox 360-versionen.

– Det finns absolut inga gameplay-skillnader mellan plattformarna. Du får en, mer eller mindre, identisk gameplay-upplevelse, säger Huw Beynon.

De tekniska förbättringar pc-spelare trots allt kan vänta sig är högre upplösning, något högre bilduppdatering och ett fåtal extra grafiska effekter.

– Men allt det fundamentala – dynamisk ljussättning, fysik och AI – allt som har en större inverkan på spelet är identiskt på alla plattformar.

Metro: Last Light släpps i mars till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. Du har väl inte missat FZ:s dagsfärska förtitt, dagsfärska trailer och att Metro 2033 ges bort gratis?

Va tusan snackar du om? Typ 95% av indiescenen är ju på PC, där också nästan alla västerländska utvecklare började och även dem flesta av dagens framgångsrika franchises. Och det görs ju knappt inga nya ips längre och dem som görs är oftast som bäst bar... 13/12 Fast om konsolmarknaden inte hade funnits hade väldigt få spel gjorts - tänk bara på indiescenen, limbo, journey etc. Visst, konsollportningar är väl tråkigt men det är bättre med fler nya ips oh fler spel överlag. bey 12/12 Hoppas detta spel blir bättre optimerat än Metro2033 var, för det var katastrofalt dåligt optimerat. Spelet är snyggt, men inte så snyggt att det ska vara så pass dålig prestanda, och det har ju även THQ erkänt att det ska vara åtgärdat med uppföljaren?... 12/12 Grafik är inte allt hit och dit, grafik är allt hit och dit. Skulle du vilja se en action film idag med effekter från 50 talet? Ett extremt exempel jag vet, poängen är att grafiken ska vara en del av utvecklingen och upplevelsen, precis som film eller... 12/12 Du får ursäkta Phi, men "Blir det för svårt för PC-spelare utan möjlighet att våldtag quicksave/save-knappen?" är ju inte direkt att syfta på vad du precis skrev. Utan snarare ett försök att skapa ännu en onödig debatt mellan konsol och pc fanboys om... 12/12 Jag ser fram emot denna spelupplevelse vare sig jag kan maxa mitt grafikkort eller inte, grafik är inte allt. 12/12 Det var precis det jag syftade på. Jag upplever att spel som har check point-system är generellt sett "svårare" (eller ta längre tid att klara av) eftersom att man inte bara kan missbruka save- och load-knapparna för att ta sig igenom spelet. Man blir... 12/12 Kan ju också vara så att det är ett val som utvecklarna gjort.. Man väljer checkpoints för att tvinga spelare att tänka före dom gör nått. Medan i ett spel som använder quicksaves så kan man bara lägga en quicksave framför varje fiende/hinder för att... 12/12 Tråkigt att se de mediokra lådorna ta över marknaden. 12/12 Man tar vad man har har skulle nog en utvecklare sagt :). Om jag skulle gjort ett spel så skulle jag nog gjort likadant, mer pengar och större publik. Mycket beror väl på att hårdvaran som finns i konsolerna klarar av att visa en grafik som ser ut som... 12/12
Skicka en rättelse