Trots en lyckad Humble Bundle-kampanj är inte ekonomin i ordning.

#THQ har ett par riktigt tuffa år bakom sig och inte ens väldigt lyckad Humble Bundle-kampanj kunde ordna ekonomin. Istället har de nu ansökt om konkurs.

Det verkar dock inte vara en konkurs av den värsta sorten. Planen verkar snarare att hitta en ny ägare till företaget och sälja av de fyra egna studios som fortfarande finns kvar efter fyra år med röda siffror. Där ingår #Vigil Games, #Volition, #THQ Montreal och sist men inte minst #Relic Entertainment som arbetar på #Company of Heroes 2.

THQ försäkrar sina aktieägare (och alla väntande gamers) att arbetet på Relics strategispel och efterlängtade #Metro: Last Light kommer att fortsätta medan jakten på en ny ägare har inletts.

Tråkiga nyheter, THQ är helt klart en av de bättre där ute i spel mörkret. 20/12 Man får ju hoppas att det blir som dom säger, så relic och vigil får hålla på lite till. Vi behöver mer WH40K spel. 20/12 hittade detta i mitt facebook flow, kände att jag kunde pusta ut lite igen! http://www.thq.com/us/go/article/view/homepage_article/261277/thq_community_message_from_jason_rubin?utm_source=Social&utm_medium=General&utm_campaign=THQ 20/12 Faaaan! Hoppas för guds skull att de inte fallar på benen totalt! Gillar dem starkt, tråkigt om vi bara ska ha studios som EA och Activision kvar, får du blir deet ju bara en typ av spel..:S 20/12 helst inte då det mesta av pengarna troligtvis gick till välgörenhet. 20/12 Tja... så går det när man missköter ekonomin. "Trots en lyckad Humble Bundle-kampanj är inte ekonomin i ordning." Sedan kan man debattera om kampanjen blev en succé. Själv tycker jag det blev ett fiasko - $5 milj är ingenting för en spelstudio. 20/12 Här har du alla spel de har släppt(nu är det wikipedia så lita inte på den fullt ut) Vissa av spelen verkar ha varit mer chansningar (tex stalker, psychonauts ,Amnesia(till viss del) ) http://en.wikipedia.org/wiki/Category:THQ_games 19/12 tycker inte illa om THQ på något sätt alls men vilka spel menar du dom släppt som varit vågade? kanske glömmer bort någon men jag minns ingen jätterisk dom tagit med deras spel hittills 19/12 Tror det helt enkelt är att det tar för lång tid att göra en modern titel som publiceras av ett större företag, och hela köret. Kostnaderna måste ju vara sjuka jämfört vad som krävdes när det inte var lika stora krav på teknisk kvalitet, eller hur man... 19/12 http://youtu.be/Eal4fep7pK4?t=27s 19/12
Skicka en rättelse