Ninja Theory och Capcom vill göra både nykomlingar och Devil May Cry-veteraner nöjda.

#DmC: Devil May Cry är en reboot som, och som sådan är tanken att såväl veteraner som nya spelare ska ta Dante till sina hjärtan. En svår balansgång, men #Capcom och #Ninja Theory tror att lösningen är att ha en snäll inlärningskurva men ändå bibehålla en solid utmaning.

Stridsdesignern Rahni Tucker berättar för OXM:

– När jag tittat på videoklipp från proffsspelare är de alltid i luften, jonglerar sina fiender och gör saker som de flesta av oss ser på och jag tror tänker: "Jag har ingen aning om hur det funkar".

Tucker och hans team vill ta denna "proffspelarmagi" och ge casual-spelarna en bit av den här känslan. Samtidigt lovar game director, Hideaki Itsuno, att de tekniker som format serien kommer finnas kvar. Men med en snäll inkörsport ska både nya och gamla fans kunna njuta av spelet.

Dmc: Devil May Cry släpps den 15 januari till Playstation 3 och Xbox 360 samt till pc den 25 januari. Bakom utveckligen står Ninja Theory, hyllade för #Enslaved: Oddysey to the West.

vill minnas att hotline miami med en budget på i jämförelse typ 2 kr sålde löjligt bra för vad det var, inget förenklat där inte, ingen nåd....fyfan alltså 06/01 Klart man förenklar mer och mer. Man säljer fler spel då. Svåra spel säljer mycket sämre än spel som alla kan spela. I slutändan handlar det om att tjäna pengar. Det gör man genom att sälja många spel. 06/01 Ursäkta? Att separera "elitspelarna" från dem vanliga är väl precis det som ger dem som spelar spelet någonting att sikta emot. "Jag ska fan också lära mig det där!" Att "äntligen vara en av dem som klarar av det där" är viktigt för att göra ett spel... 06/01 http://www.gametrailers.com/videos/ywjqz9/dmc--devil-may-cry-cg-trailer Nuff said. Btw: Det är inte direkt som dom "dummat ner" Devil May Cry. Det var ju nerdummat nog ifrån början. Hela storyn verkar vara om Occupy Wall Street och Anonymous och hela... 05/01 Bra skrivet. Den här strömlinjeformningen förstår hela upplevelsen. De har klart och tydligt förlorat omdömet om hur man bör göra spel och för vem. 05/01 Inte nog med att de skändat seriens arv, de vill även göra spelet hjärndött. Jag var 13 år när det första spelet i serien släpptes. Jag brukade lira det hemma hos en polare eftersom jag själv inte hade ett Playstation 2. Tillsammans klarade vi alla svår... 05/01 spel socialism är det värsta som finns, slutar bara med att alla får det lika dåligt. 04/01 förstår inte riktigt varför, DMC4 var mtit första DMC spel någonsin, och första spelet i den genren, körde normal svårighet det första jag gjorde, spelet var självklart utmanande men vafan.. ska spelet vara hjärndött med andra ord? 04/01 Ninja Theory har förenklat in absurdum. "Veteranerna" gråter. 04/01 Fast det nya spelet verkar ju sämst. Jag har inte spelat något tidigare i serien, men det nya får ju mig absolut inte att vilja testa. Ser lamt ut, och världens tråkigaste protagonist. 04/01
Skicka en rättelse