Nintendo visar bilder som jämför tio år gamla Wind Waker med kommande Wind Waker till Wii U.

Under gårdagen presenterade #Nintendo en Wii U-version av tio år gamla #Wind Waker – en nyhet som mottogs med glädje hos många men också viss tveksamhet. För vilken version är egentligen vackrast?

Nu har spelmakarna släppt bilder som jämför Gamecube-originalet med remaken. Dessa ser du undertill. Spelet släpps i höst och kommer tillåta så kallad "off tv play"; du kommer alltså kunna spela enbart på din Wii U Gamepad.

Sa aldrig att alla spel passar i HD och jag försöker inte få folk att tycka som jag gör men w/e. Du såsom många andra nostalgimänniskor kan fortsätta säga det ni gör och tycker medan vi andra spelar en vacker HD-version av Zelda: Windwaker under tiden. 25/01 tycker mest det ser ut som GC-Zelda fått ett N64-filter. 24/01 Artikeln är ju jävligt missvisande, då bilderna vid lite närmare efterforskning är tagna med Dolphin Emulatorn körd i Widescreen format, vilket är hästlängder annorlunda ifrån GC-Original. Blir verkligen inte en riktigt jämförelse. Därav blev det till... 24/01 Nä det sa jag inte, du kanske ska sluta tolka det på ditt egna lilla sätt. Det jag syftade med (oavsett vad du säger) är att du verkar tro att alla spel passar bra med HD vilket dom inte gör, jag har sett en hel del remakes med HD som ser ut som crap.... 24/01 bloom är inte den enda skillnaden (även om det hindrar en från att se det mesta), men det ser fortfarande inte bättre ut. Gradual shading hör inte hemma i spelet heller med tanke på att orginalet körde med cell shading, de ändrade på hela art directione... 24/01 Min emulator har det ;) 24/01 *facepalm* Wind Waker på GC var inte widescreen, Wind Waker HD är widescreen. Bilderna FZ har lagt in från GC versionen har smetats ut till widescreen av någon anledning. TL;DR, GC bilderna här är utdragna, alltså det är inte HD versionen som är ihop... 24/01 Öm, okej så varför är det den nya HD versionen på Wii U som ser för ihopatryckt ut då? Gamecube versionen är den som känns mera öppen och luftig, mysigare med lägre hus etc, den är inte Widescreen, så om man gör en Widescreen variant av en icke Widescre... 24/01 Struggle: Gamecube versionen hade ej Widescreen stöd.... Dags att tänka till kanske innan man skriver! ;) 24/01 Men vad i hela friden har de gjort! Jag hoppas verkligen att det bara är bilderna men dem har ju liksom pressat ihopa miljöerna i bredd och dragit ut dem i höjd. Dom har ju tvistat hela kartan så det blir mycket trängre men högre. Nej, jag är nog mera... 24/01
Skicka en rättelse