Ta dig en titt på en ny rulle som visar upp vad du kan förvänta dig för extramums när 2D-liret Terraria vid ett senare skede når Xbox 360 och Playstation 3.

#Terraria ses av många som en 2D-plattformare med rötter i samma bygg-din-egen-värld-anda som #Minecraft. Spelet har än så länge endast funnits tillgängligt till pc, men konsolvarianter är på väg. Borta på VG247 har de fått tag i en läcker ny rulle som visar upp vad du kan förvänta dig för nymodigheter när du sitter framför din storbildstv och bygger upp din drömvärld.

Det nya inkluderar kooperativt lir för upp till åtta spelare, en världskarta och mer därtill. När det släpps till konsolerna är oklart, men det torde inte ta särskilt många månader.

Sa jag något om att de inte hade gett oss något? Nä skulle inte tro det... Det jag menade var att vi PC spelare hjälpte dom att få spelet till vad det är just nu och ja jag vet att det inte är samma personer som gör det till konsol men det skrev jag med... 26/01 Ser verkligen ut att passa bättre till konsol (vägrar handkontroll på pc:n). :) 25/01 Låter väldigt lovande, inte upptäckt några buggar men jag har iofs inte spelat säkert ens hälften av spelet så jag vet inte hur det ser ut när man kommit längre. 25/01 http://www.terrariaonline.com/threads/something-about-a-possible-pc-update.95324/ Dev frågar om communityn är intresserade av en ny Terraria update.. Så vem vet det kanske kommer till PC med :-) 25/01 Kliv ner från din höga häst för fasiken. De har inte gjort något dåligt mot sin fanbase över huvud taget! De gav oss så sjukt jävla mycket när det begav sig. Terraria måste vara ett av de spel där man får ut mest för de få pengar det faktiskt kostar.... 24/01 Så det klassas inte som att vara spelutvecklare? 24/01 Vad bra att dom ignorerar oss PC spelare när det var vi som gjorde allt detta möjligt för dom... Dock vet jag att det inte är samma personer som gör porten men Terraria skulle inte ha blivit det de är utan PC spelarna anyways! Oh well bara att vänta på... 24/01 Tiyuri var inte en spelutvecklare, han var en spriter när det gäller Terraria. Redigit, som var den som låg bakom Terraria, tyckte inte han hade tid nog och viljan att utveckla Terraria vidare, därför la han ner det. 24/01 Tycker att de har gett sina köpare mer än vad de behöver men visst suger det att konsolägarna får mer godis i form av extra material. Personligen anser jag dock att jag fått ut mycket för de pengar jag betalade för det och det är ändå det som räknas,... 24/01 Typ. Flera av utvecklarna hoppade av Re-Logic av olika skäl, och Tiyuri formade Chucklefish, som utvecklar Starbound. Så man kan inte skylla på Starbound för att Terraria slutade få uppdateringar. Gaslamp Games erbjöd sig att fortsätta med utvecklingen... 24/01
Skicka en rättelse