Dean Hall talar på sin blogg ut om spelmotorn, inventariesystem, ljussättning och visar samtidigt upp en bunt nya bilder. Missa inte!

Den fristående varianten av #Arma II-modifikationen #DayZ är på väg, och även om processen har slitit på huvudmannen Dean "Rocket" Hall så tänker han inte ge sig i första taget. På officiella bloggen har ett nytt inlägg dykt upp där drivor av information lyfts fram. Bland annat spelets nya volumetriska molnsystem, dynamiska ljussystem, hur du kan skräddarsy dina vapen och karaktärer samt att ett stängt testande påbörjats i upplevelsens tjänst. Därtill har han publicerat en bunt nya bilder som låter dig beskåda fejjan på folk som troligtvis kommer förolyckas samt delar av de nya systemen ovan.

Gällande den nya prylinformationen finns det några delar som sticker ut. Exempelvis hur kläder kan vara i flera olika skick och kan bära på sjukdomar. Eller hur vapenmagasin även de går att finna i flera olika skick som starkt påverkar hur väl du hanterar skarpa situationer. När tjofräset släpps är oklart, men tills dess rekommenderas du att läsa mer på bloggen.

Tack till Nicke9494 för detta #nyhetstips!
Detta stämde föut , men nu är det mer eller mindre en helt egen motor, av vad Dean Hall sa när han gjorde en lång intervju på Twitch.tv här om dagen. Dom har gjort så pass mycket ändringar att det nu är klassat som en helt ny motor basicly. 4 minuter... 30/01 En bajskorv är ändå en bajskorv....glöm inte det.... :) 28/01 Om du har den där inställningen så kan du ju lika gärna spela något lite mer pick-up-and-play-aktigt spel som till exempel Left 4 Dead. 28/01 Kunde inte sagt det bättre själv, kanske blir en spelmotor mera lik frostbite, vi får la hoppas ;-P 28/01 Nu börjar vi komma någonstans ;) Och vad jag läst så kommer det i övrigt varken bli Arma2, Arma2.5 eller ArmaIII motorn... "No. We deleted massive chunks of the engine. It doesn't resemble any engine that Bohemia has ever used. The server/client archite... 28/01 Ofan, Då får vi hoppas de lägger till med en bra speldesign på den kommande standalone dayz, så inte känslan försvinner :-P 28/01 Spelkänslan kommer får speldesignen, du kan ha två spel med samma motor, men är inte säkert att det är samma känsla ;-p 28/01 Suck, när ska folk lära säga att använda fantasin lite, självklart får man anpassa och utvecka motorn. Froztbite 2.1 om det duger åt herren. Det viktigaste är absolute inte graiken utan spelkänsla och där är froztbite grymt bra. Du behöver inte tycka... 28/01 Skillnad på att tycka och veta. Arma2 har dynamiskt väder, dynamisk tid, bättre ballistisk simulering, större banor, fler spelare, bättre nät arkitektur. När ska folk lära sig att det är vad som är bakom en grafikmotor som räknas, inte det som syns. En... 28/01 Inte korrekt: Zombie AIn är idag basserad på soldater i strid, dock blir de något konfunderade pga att de saknar vapen och ammo. 28/01
Skicka en rättelse