Ubisoft är nöjda med försäljningssiffrorna och lyfter fram Assassin's Creed III och Far Cry 3.

#Ubisoft gläder sig åt ett starkt försäljningsår under 2012, säger de i ett pressmeddelande. Jämfört med julhandeln 2011 ökade försäljningen med 23 procent. #Assassin's Creed III är den mest framgångsrika titeln. 12 miljoner ex har spelet sålt i, och är en förbättring med 70 procent i jämförelse med #Assassin's Creed: Revelation.

Mindre väntat, menar Ubisoft, är framgången för #Far Cry 3. Kritikerna älskade det och actionspelet har hittills sålt i 4,5 miljoner, vilket är betydligt mer än vad man hade räknat med.

– Vi har åter etablerat Far Cry som en grundstomme för hardcore-gamers, säger Yves Guillemot, vd för företaget.

Ubisoft lyfter också fram titlar som #Trials Evolution och #Rayman Jungle Run som två digitala framgångar.

Precis, fick göra samma sak med Gears of War 1 och 2 och det var först på svåraste som det började bli utmanande. Det enda som var riktigt sabla svårt var slutbossen i första men på Insane är det inte ens tänkt att man ska klara den ensam utan med en... 08/02 Lirade Deadspace 3 för första gången igår och jag må då säga en sak om svårhetsgraden. Drog på det svåraste som var upplåst by default och det känns redan löjligt enkelt med checkpoints var 5:e meter och insta restart när du dör.. man fruktar inte döden... 08/02 Kan det inta vara så att ni som måste spela på svåraste svårighets grad och ändå tycker det är för lätt bara helt enkelt har spelat så mycket och är för bra. Och när ni är i minoritet så kommer det inte göras svårare spel för just er :( Ni är helt enkel... 08/02 nice att datorspel säljs! och inte bara piratas 08/02 Okej! Bootar upp Quake Live (Istället för Q3) och Tribes 1 & 2 och fullkomligt njuter av det enkla och brutala som kräver skicklighet att sätta en Mid-Air Disc eller en perfekt Rail Slug. 08/02 Nej, jag och andra med mig försöker visa på att spelen idag är för enkla. Senaste DMC verkar sjukt enkelt på den svårighetsgrad man har tillgång till från början samma sak med Diablo 3, finns ingen som helst anledning att inte låta spelaren själv välja... 08/02 Det är väl ingen som säger att inget är bättre idag jämfört med förr? Det finns massor som blivit bättre (grafik och AI o s v), men det som har blivit sämre överlag är att spel har tappat sin själ och spelkänsla på samma sätt som Hollywoodfilmer idag... 08/02 Diskussionen om "hardcore" låter som en gäng hårdrockare som desperat försöker övertyga varann om att Metallica är ett trash band - nä dom gick mainstream med svart skivan! -På nya skivan är det ju numetal! -nää dom är fortfarande trash och In Flames... 08/02 Tänker inte gå ner mig i gnällträsket , såklart finns det saker man tycker mindre om i spel varav många i tråden påpekar saker som gjorts bättre förr men som inte finns nu , men även tvärs om vilket så många verkar missa. Trots detta går utvecklingen... 08/02 Du säger ju samma sak som jag fast med en annan vinkel. Förenkla lite måste man göra också, annars måste man skriva en bibel av disclaimers, undantag och förtydligande. Nä, fler och fler köper ju. Främst de äldre spelarna som kommer i kläm. De ser ju... 08/02
Skicka en rättelse