Den nya spelmotorns komplexitet gör att byggytan är betydligt mindre än i tidigare Simcity-spel.

När vi träffade #Maxis förra veckan för att titta närmare på #Simcity, den första titeln i serien på tio år, märkte vi ganska snart att byggytan för din stadsvision var betydligt mindre än förr. Kip Katsarelis, chefsproducent för spelet, förklarade att begränsningen både var teknisk och designmässig.

– Glassbox-motorn är så komplex, så detaljrik. Den håller koll på varenda sim i din stad, och de kan vara många, och den håller koll på saker som utsläpp så det är mycket som händer. Men det var också ett designbeslut, att vi ville sätta begränsningar och regler för att det verkligen ska krävas talang när du väl åstadkommer något.

Hela intervjun, och vad vi tycker om hype och förväntningar, ser du i det andra avsnittet av Fragzone. Som bonus får du också veta vad som får mig att bli en liten ledsen mus.

[video=13452]

Jag är jävligt rädd för att det här blir en Diablo 3-repris, en uppföljare som bara bajsar på tidigare titlarna. :( Håller dock tummarna. Hade varit kul om man kunde köra co-op i form av shared base som i Anno. Nu verkar det bara vara att man får vara... 08/02 På samma sätt som en grafikmotor kan vara skalbar, t.ex. genom att använda olika många polygoner i modellerna beroende på avstånd från kameran så kan väl även simuleringsmotorer vara skalbara de också. Visst, om jag zoomar ner på trottoarnivå kan det... 08/02 Jag var irriterad redan innan, ja. Det förtar dock inte det faktum att ditt sätt att argumentera för din sak var väldigt banalt och simplifierat och i grund och botten var ett oerhört billigt sätt att förminska en viktig del av stadsbyggande på. Jag sva... 08/02 Känns som att du behöver ta lite lugnande. Eller en öl. Egentligen borde jag väl inte svara på sådana här känsloinlägg ö.h.t, men jag gör ett försök i alla fall. Det du skriver är att du vill göra större städer än vad som (i nuläget) är möjligt i SimCit... 08/02 Hoppas verkligen de håller det där med större kartor längre fram. För mig är den nuvarande kartstorleken en "dealbreaker", jag köper helt enkelt inte spelet som det är nu. Systemet med flera sammankopplade städer är tyvärr inte riktigt vad jag vill ha. 08/02 Bullshit... Eller för att översätta: EA 08/02 Men snälla lilla Maxis. Vad är det för skitmotor ni har pillat ihop om en dator börjar brinna bara för att kartan är större? En större karta behöver inte betyda att man bygger mer och täcker allt utrymme. Utan en större karta ger istället mer frihet til... 08/02 annars kan dom ha kartor du enbart kan spela om du har kraften till det 08/02 Så oerhört barnsligt argumenterat av dig. Nog för att du har en poäng angående nyttigheterna av att hålla koll på enskilda simmar, men att bagatellisera viljan att faktiskt kunna expandera sin stad som att man bara vill att allt ska vara "JÄÄÄÄÄTTTESTOO... 08/02 Så det vi såg i demot var hela ytan man kunde bygga på? Fyllde den ganska snabbt :( 08/02
Skicka en rättelse