Rollspelsstudion säger sig ha en av sina bästa idéer i arsenalen.

#Obsidian Entertainment utvecklade som bekant den lovande men smått rumphuggna uppföljaren till Biowares #Star Wars: Knights of the Old Republic, #The Sith Lords, och enligt frontmannen Feargus Urquhart är de sugna på att göra mer Star Wars. I en intervju med Rock Paper Shotgun säger han till och med att deras idé är en av de bästa de någonsin tagit fram. Nu gäller det bara att få Disney att nappa.

– Vi pitchade en idé till Lucasarts som utspelade sig mellan del tre och fyra, säger Urquhart till RPS. Vi tycker att den tidsramen är superintressant. Det är republikens undergång, utrotningen av Jedi-orden, Obi-Wan försöker ta reda på om Luke är okej. Du har Sith, men du har också utrotningen av alla kraftanvändare förutom väldigt, väldigt få. Så det är en intressant tid för ett spel, och du vet, Chris Avellone kom på en riktigt cool story.

Tydligen svarade också Lucasarts väldigt gillande till idén men i och med att George Lucas sålde företaget till Disney har inte det första spadtaget tagits än.

Alltså, Kotor II var ett jättebra spel, fram tills dess att man lyckats med det stora övergripande målet och äntligen skulle få ge lite sith-smisk uppbackad av galaxens hårdaste jedis och ja, sen kan de flesta historien. Valfriheten försvann, guldet ble... 11/02 Fast det är ju inte bara obsidians fel heller. Det var inte de som såg till att deras budget inte räckte till och att de fick ouppskjutbara deadlines. Det finns en anledning till att Obsidian lärt sig av sina misstag och valt att kickstarta sitt nästa... 10/02 Det tyder ju verkligen på yrkesstolthet att släppa ett ofärdigt spel.. Om jag minns rätt hade inte Obsidian någonting att göra med Restored Content-modden, hade det varit upp till dem hade ju innehållet inte ens varit tillgängligt idag. 09/02 Jo, spelet blir klart bättre med rcm, men i slutändan var det ju inte så spelet upplevdes när det släpptes, eller efter spelets officiella patchar. Även om spelet ser väldigt lika ut som Kotor1 gjorde, så vet jag ändå att Obsidian lyckades med en hel... 09/02 Hela Malachor V delen av spelet makes more sense när man har restored content patcharna, och är mycket bättre. Slutet är väldigt bra när man spelar det så som Obsidian egentligen hade tänkt att man skulle spela det. Skyll på att de hade tidspress och... 09/02 Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet :D 09/02 Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II. 09/02 Jag föreställer mig att det blir som ett Star Wars Mass Effect. Då passa det mer med mer high tech. 08/02 Gillar starkt att Obsidian kanske får möjligheten att ta sig an Star Wars igen. :) Är dock lite skeptisk till att det skall utspelas mellan ep.3 och ep.4 då jag hellre hade sett ett "renodlat" KOTOR 3 i ungefär samma tidsålder som de tidigare delarna. 08/02 Ok, ja visst! 08/02
Skicka en rättelse