Bioshock Infinite har inget multiplayer-läge, något som gett upphov till rykten och som inneburit frustration för Ken Levine.

Ken Levine, big boss för #Bioshock Infinite, berättar om frustrationen han har känt när han mötts av rykten kring en "besvärlig" utveckling och att spelets multiplayer skulle legat bakom problemen.

– Det var lite frustrerade för oss. Vi hade inga nyheter under så lång tid att det öppnade upp för spekulationer.

Ett rykte påstod att spelets multiplayer strukits på grund av ekonomiska och tidsmässiga skäl.

– Vi var noga med att aldrig säga att det fanns multiplayer i spelet. Det var frustrerande för oss att säga att det strukits – när vi ens aldrig hade bekräftat det. Vi ville inte prata om multiplayer eftersom vi inte kände oss säkra på det.

På samma sätt menar han att "miljoner karaktärer strukits" och "miljoner banor ändrats". Vapenidéer har kastats överbord och saker har ändrats.

– Det är en del av processen.

Anledningen till varför multiplayer-delen aldrig blev verklighet var för att den inte nådde utvecklarnas högt ställda förväntningar. #Irrational Games ville inte trycka in något i spelet vars kvalitet inte var lika stark som resten av produkten.

Bioshock Infinite släpps den 26 mars till pc, Playstation 3 och Xbox 360.

För mig har alltid det viktigaste med Bioshock varit stämningen, det är anledningen till att jag spelat igenom det första typ 7 gånger. Man kan aldrig få samma stämning om man spelar med en polare, det fungerar bara inte, därför är jag glad att det inte... 12/02 Trevligt... är inte så många renodlade singleplayer-spel längre. 12/02 Kanske skulle varit en separat kampanj utanför main då. funkar liksom inte att den ena spelar elizabeth. 12/02 Nu när du nämner det, Bioshock Infinite hade nog varit skitkul i coop. Att hoppa omkring och slå ner människor med magiska krafter etc med en kompis.. Hade faktiskt varit något. Man hade kunnat spawna fler fiender per spelare, vilket hade uppmuntrat tak... 12/02 Tror inte Bioshock skulle vara kul i coop och Bioshock 2s mutiplayer var inte direkt något att hänga i granen så jag är bara glad att de inte satsar på MP. Bioshock 1 & 2 var båda bra SP-titlar, särskilt det första så ingen poäng i att göra multiplayer... 12/02 På tiden KVALITET > Kvantitet Det finns en anledning till att folk käkar olw över eldorado 12/02 Håller med övriga i tråden. Sikta på sp-delen, det är ju trots allt där ni glänser. 12/02 det är ju alltid kul att kunna lira kampnajen coop. men gör det sig inte så gör det sig inte.. får man väl göra det i ett annat spel i så fall. 12/02 Släpp spelet till WiiU också för bövelen :( 12/02 Varför skulle det finnas multiplayer i Bioshock över huvud taget? Antingen satsar man på singleplayer eller multiplayer. Och i Bioshock har alltid storyn varit det primära. Spelade dock aldrig ut 2'an då mouse latency och accel var helt pippad. 12/02
Skicka en rättelse