David Cage säger att Beyond: Two Souls inte kommer innehålla Quick Time Events. Istället blir det en mekanik som ligger i linje med vad vi förväntar oss av moderna actionäventyr.

Enligt David Cage kommer hans #Beyond: Two Souls inte innehålla några QTE-sekvenser. Det nya spelet kommer bli "väldigt annorlunda" än hans andra titlar. Quick Time Events har annars varit djupt förankrade i både #Heavy Rain och #Fahrenheit.

Istället kommer Beyond introducera en ny mekanik med liknande fördelar, men som ligger mer i linje med vad spelare förväntar sig av moderna actionäventyr. Cage säger att #Quantic Dream trots allt fick positiv feedback för den omtvistade spelmekaniken – men går inte in på i detalj hur det nya fungerar.

– Jag gör spel för att jag vill göra upptäckter. Med varje spel tar jag risker. Det hade varit väldigt lätt för oss att göra Heavy Rain 2; samma spel, annan story, andra karaktärer och vara i hamn. Det hade antagligen sålt bättre än Heavy Rain, men jag är i den här branschen för att jag är passionerad och fascinerad.

Cage säger också att utvecklingen närmar sig slutet, men något releasedatum är ännu inte officiellt.

Tror du att Cage menar allvar med ett nytt system eller blir det enbart ett nytt namn för QTE?

Skicka en rättelse