Ubisoft har med hjälp av fans lite överallt kommit fram till att de som vill överta utposter i den idylliska världen ska kunna göra det, om och om igen. Samt en ny svårighetsgrad och lite annat smött å gött.

I #Far Cry 3 vimlar det av utposter fyllda med fiender, men när du väl gjort dig av med alla fienderna finns det inte så mycket att göra. Föregångaren #Far Cry 2 kritiserades å andra sidan för att de återbefolkades allt för snart, automatiskt. #Ubisoft försöker i en kommande uppdatering sikta in sig på en gyllene medelväg där utposterna är tomma men att du får möjlighet att själv trycka på en knapp för att starta om dem. Detta kan dock endast göras efter att enspelarkampanjen är genomspelad och alla utposter är övertagna. Men det är inte heller enda uppdateringen. Ubisoft kommer lägga till en MASTER-svårighetsgrad där fiender är aggressivare, farligare och fler.

Resterande uppdateringar att vänta inbegriper nya nivåer, möjligheter att betygsätta nivåer, finna nivåer från specifika nivåkreatörer och mer därtill. När dyker allt detta godis upp då? Jo, i framtiden (duh). Dock inte samtidigt utan finesserna kommer slaskas ut i mindre mängder allt eftersom.

Läs vidare och mer detaljrikt på Ubisoft-forumet.

Jo fler kamikaze piloter som stormar in i samma dörröppning behövs det inte fler av. 20/02 bra, jag började på svåraste nivån när spelet släptes och tyckte den var för lätt 20/02 Hade fienderna haft en resurspool av enheter och fordon som spawnar från utposter dom redan äger och med dessa anföll olika tappade utposter hade då jag fått lite mer inlevelse än "jaha då respawnar vi dom här tomtarna så jag kan panga dom medans jag... 20/02 Fiender i spel ska inte återuppstå. Var är logiken i det. Samt så ska det kännas i ett spel att man verkat och då påverkat spelvärlden. Men spel som nollställer sig hela tiden stinker. 20/02 Alltid trevligt med såna här initiativ. Men istället för: "MASTER-svårighetsgrad där fiender är aggressivare, farligare och fler" så hade jag hellre sett: "MASTER-svårighetsgrad där fiender är betydligt smartare och kan samarbeta i grupp, använder sig... 20/02 Gör likadant med Crysis 3, 2an var till och med svårare, men inget slår 1an i känsla. 3 = snygg grafik men ett skämt i svårighet, 1P kampajen avklarades på mindre än 4 tim och då i lugnt tempo, en HCGare borde klara det på 1,5 19/02 Sparas levels i co-op än? 19/02 Nu saknas bara att dom ska fixa multiplayer... men ja de lär inte hända 19/02 Finns redan massor av vapen i spelet. I alla fall jag är nöjd med mängden vapen. Mods finns det en del av. http://farcry.nexusmods.com/ 19/02 Ser fram emot denna uppdateringen :) Far Cry 3 är ett spel jag kan tänka mig köra igenom igen på ännu svårare, utan tvekan ett av de bästa spelet, jag har spelat för mig. 19/02
Skicka en rättelse