Konami förklarar varför vi inte får smiska fiender med piska på våra Wii U.

Eurogamer har pratat med producenten Dave Cox, om varför det inte kommer ett #Castlevania: Lords of Shadow 2 till Nintendos trögsäljande konsol Wii U. Svaret är ganska enkelt.

– Anledningen till att vi utvecklar det för PC, Playstation 3 och Xbox 360 är helt enkelt för att det är mängden folk vi har.

Vidare berättar han att de hade behövt anställa cirka 20 personer till och det fungerar helt enkelt inte i nuläget. Du som har väntat på spelet får helt enkelt nöja dig med de alternativen som finns i nuläget. #Konami avfärdar dock inte en framtida portning, men just nu vill de fokusera att på att ge oss ett bra spel till PC, PS3 och 360.

#Castlevania: Lords of Shadow 2 utvecklas av spanska #MercurySteam och det släpps någon gång under 2013.

Jo, lite samma sak so jag var inne på, fast du uttrycker det på ett längre, tydligare och mer utdraget sätt. Fast fiasko är att ta i. Sen så lär nog Wii U-spel ha bättre möjligheter att sälja till hardcorespelare än vad Wiii hade. Det blir inte samma... 01/03 Absolut, storspel säljer 2 miljoner ex på en månad på XBox360/PS3 samma spel behöver ända fram till uppföljaren för att nå 1-2miljoner sålda. På en Nintendoplattform är det evergreen som gäller, sälja lite, men lääääääänge. Sedan när man talar om det... 01/03 Jag syftade på Xbox ålder, det är ren och skär idioti att gynna en konsol som är så gammal - bakåtsträvande. Det är dags att blicka framåt! Men, åsikter är olika dock, så... 01/03 Tror faktiskt också att det har att göra med hur spel från tredjepartsutvecklare har sålt till Nintendos konsoler historiskt sett. Jämför du försäljningen mot Sonys och Microsofts maskiner så vågar jag nog påstå att företag som Konami säljer betydligt... 01/03 Större publik helt enkelt. Utdöd Xbox? Jag tror nog dom har mer koll än du, och väljer just därför att utveckla till dom större vuxnare plattformarna. Tycker det är kanon att dom är ärliga om det. Wii U är ointressant för detta projekt, det är inget bar... 01/03 Du tänkte bevisligen steget längre. Samtidigt är ju frågan om man inte tjänar på att ha en kärntrupp som fungerar tillsammans istället för att ta in 20 personer på en projektanställning. Tack :) 01/03 De skulle fixat 40 personer på momangen om det hade varit till PS4 och Xbox 720 de behövde porta spelet till. 01/03 Varför kunde ni inte hålla er till Wii-moten Nötendo!? Rätt åt er säger jag. 01/03 "Vidare berättar han att de hade behövt anställa cirka 20 personer till och det fungerar helt enkelt i nuläget" Johan, du missade ett "inte" tror jag bestämt. Menar inte att vara en gris. Sorry. 28/02 Johan Olander skrev: "Det hela är en personalfråga och man har ett ansvar gentemot sina anställda. Ska de anställa 20 pers bara sådär, för att sedan kanske vara tvungen att sparka dom? " . Vet inte om du inte tänkte efter innan du skrev, men det kan ju... 28/02
Skicka en rättelse