Electronic Arts verkar inte ha insett att folk vill spela stadssimulatorn.

Och så var vi där igen. Ett spel som kräver konstant uppkoppling har problem att leverera den utlovade produkten. Kanske minns du debaclet med #Diablo III? Eller har du kanske förträngt den ilska som många kände när de möttes av "Error 37"? Den här gången är det dock inte #Blizzard som har problem, det är #Electronic Arts och det nordamerikanska släppet av #SimCity som inte riktigt gått som planerat.

Det är Polygon som rapporterar om att Origin har problem med att skicka ut de digitala utgåvorna av spelet. De försäkrar dock att de jobbar på problemet och vi får hoppas det löst sig nu.

Men det var inte allt, du har kanske förlikat dig med vetskapen om att det kan krävas en hel del väntetid för att överhuvudtaget komma in i spelet. Om inte, då kommer här en liten video signerad spelgurun TotalBiscuit.

Tack till Dummy för detta #nyhetstips!
Alla lösningar i dagens "drift" är oftast väldigt skalbara. Men när du betalar för licenser osv så får du oftast betala för vad du kan köra som max i den miljön du har. Så börjar man "stort" så måste du ändåså betala licenskostnader för ett år frammåt... 06/03 Visst gör de en kapacitetsbedömning och dimensionerar efter förväntat genomsnittlig last/genomströmning. Eller så höftar de bara vilket är mer sannolikt. Däremot går det alltid att hantera peaks om man har viljan, kompetensen, motivering och är beredd... 06/03 Känns som en d3 upprepning. Sc5 user score på metacritic har sjunkit från 3.3 till 2.9 Med uppåt 500 negativa betyg. 06/03 DLC är ju numera något vanligt förekommande till de allra flesta spelen. Speciellt till XBOX 360 och PS3... Men det vore intressant o se försäljningsstatistik över dessa DLC. 06/03 Gott då att man inte köpte detta spel. Och att förboka spel undviker jag helt. Köpa grisen i säcken... 06/03 Jag försvarar inte online DRM på något sätt men det låter på många som det är helt och hållet EA:s fel att det blivit så här vilket jag tycker är lite missvisande.. Ta t.ex Silent Hunter 5 som Thunde nämnde, det kom 2 Mars 2010 och är Ubisoft som står... 06/03 Men det ändrar inte det faktum att det är mycket tack vare EA som vi numera har det här på samma sätt som Bethesda bär "skulden" till att utgivare anammat DLC som prylar som en del i deras affärsmodell. 06/03 Extremt bra inlägg och inte inte dåligt för att vara första!!! Välkommen till FZ. 06/03 Det är korkat/oförskämt av dig att uttrycka dig soppas otrevligt som du gör. Det är en sak att argumentera för sin sak men att få aggressionsutbrott är bara löjligt. Du verkar vara VÄLDIGT glad för att du tjänar pengar vilket är bra men frågan är om det... 06/03 Varför ska folk vara såna idioter att de går och köper always-online-drm spel. Rätt åt er idioter. HAHAHA! Lär er av era misstag och bojkotta sådana här spel i framtiden. 06/03
Skicka en rättelse