För ett fjärdedels dygn sedan påbörjade Inxile en Kickstarter-insamling för en spirituell uppföljare till det magiska Planescape: Torment. Jakten på 900 000 amerikanska dollar är redan över.

Tidigare idag rapporterade vi om att #Inxile Entertainment hade för avsikt att skapa en spirituell uppföljare till legendariska #Planescape: Torment i och med Kickstarter-insamlingen för #Torment: Tides of Numenera. Gänget ville få tag i 900 000 amerikanska dollar som minimumsumma för att lansera projektet lagom till december 2014, men när insamlingen drog igång runt för sisådär sju timmar sedan sa det BANG! Det tog alltså ett fjärdedels dygn att samla in de eftersökta pengarna och insamlingen har bara sedan denna kort text börjat författas ökat med 20 000 dollar och är nu uppe i 941 000.

Vi kan bara till att notera att den gamla skolans rollspel har plats i mångas gamerhjärtan. Inxile håller för övrigt även på med #Wasteland 2, som nyligen visade upp sitt första gameplay. Brian Fargo, frontmannen för Inxile, blev närmast mållös av den snabba insamligen men lyckades av någon skum anledning ändå författa ett kickstarterinlägg där han säger att han blev helt ställd.

Undrar du vad spelet handlar om kåppypejstar vi in samma summering som i förra artikeln.

Klicka för mer information

Torment is a single-player, isometric role-playing game.

You will play a single, specific character, though you will encounter optional NPC companions you may choose to include in your party.

The story-driven game will have a rich dialogue system and approach similar to that of Planescape: Torment.

The game will be developed in the Unity engine for PC (Windows), Mac, and Linux platforms.

The game will be available in English, French, German, Italian, Polish, Russian, Spanish.

The game will be distributed DRM-free. (You'll be able to get it from Steam, and other DRM-free download options will be made available.)

Jag har försökt, flertalet gånger. Jag vill verkligen uppleva dem, men mitt problem är att det känns så extremt stelt och bökigt. Men en vacker dag kanske det kommer någon remake som är trogen orginalet, då ger jag mig på dem igen. 08/03 Tror du att spel företagen kan ett skit? Det har anställt ekonomer, web 2.0 experter, humanitarier , sociologer och psykologer , konsument experter - dessa har större budget en utvecklings teamet . Dessa bestämmer också vad som ska utvecklas. Snart ändr... 07/03 Uppe i det dubbla av vad de begär och antalet som donerat är nu över 30.000 stycken. Tror inte att det kommer nå vad trenden pekar mot (vilket är 30 miljoner dollar) men jag tror mycket väl att detta kan bli spelet som sätter nytt rekord i högst donerad... 07/03 Föga förvånande. Märkligt att man måste kickstarta såna här spel när halva gamingcommunityn sitter och väntar på dem. 07/03 Är det någon som använt MasterCard till Kickstarter nyligen? Vet att Amazon payments hade problem med MasterCard förra året då det var Wasteland 2. Amazon glömde fråga om CVC-koden om man hade valt ett MasterCard vilket gjorde att betalningen misslyckad... 07/03 You really should, spelade igenom dem för första gången för 2-3 år sen, suveräna spel, än idag! 07/03 Jag måste bekänna att jag aldrig lyckades sätta mig in i Fallout spelen. Så inte för mig tyvärr :( 07/03 Vi får se om det blir nytt kickstarter rekord :) Någon som vet vad de kickstarter projekt som blivit dränkta i pengar kommer göra med allt? Jag syftar självklart på bland annat Space Citizen som fick runt 8 miljoner kronor. Kommer dom bjuda på gratis... 07/03 Vi får inte glömma Fallout & 2an :) 07/03 Jäkla snabbt det går då, över 1.5mille nu ^^ Härligt! 07/03
Skicka en rättelse