När du idag ser ett legendariskt föremål falla på marken tänker du säkerligen: "Hoppas det inte är helt värdelöst". Målet är att du ska tänka: "Åh, hur grymt blir inte det här?!".

#Diablo III må ha dragits med ett katastrofalt släpp och drabbade många spelare med en gigantisk hyprekyl, men #Blizzard har sedan i princip dag ett arbetat hårt för att förändra spelet till det bättre. I en längre bloggpost har de nu utvecklat hur de vill att spelarna framledes ska tänka kring prylar, vad de vill förändra och hur det ska gå till. Exempelvis tänker de att legendariska prylar alltid ska vara något speciellt, att du inte ska känna: "Åh nej, inte den skräpbågen" utan istället fisa ett hål i stolen och tänka: "Åh, hur grymt kommer inte det här bli?!".

Andra tankar kring förändringar är att de funderar kring att låta legendariska (och set-prylar) släppas på den nivån som monstret som nedgjordes hade. Det vill säga, istället för att legendariska lågnivåprylar är total sörja, kommer du kunna släppas på maxnivå när du dödar rejälare bestar på svårare Inferno-nivå. Ett långtgående mål är att de inte vill att folk ska leta alla sina föremål på auktionshuset, utan genom att dräpa monster. De medgav relativt nyligen att auktionshuset inte fungerar som tänkt och troligtvis kommer fler förändringar ske i den riktningen.

Du som inte gett upp på spelet (eller kan tänka dig att ge det en chans till i framtiden) rekommenderas att läsa hela blogginlägget.

Borta på officiella forumet har de även konstaterat att de ämnar utöka den kooperativa effektiviteten i och med version 1.08.

Vad tycker du att Diablo III saknar idag?

Undra om inte man kunde få liv i spelet igen om man startade en ny realm där något AH inte fanns. Där glädjen över att hitta något bra faktiskt känns bra och inte "Undra hur mkt jag kan få på AH?" eller "Äsch de jag köpte på AH precis är ju tusen ggr... 16/03 Spelmässigt tycker jag nog att Diablo 3 är det roligaste av alla Diablo-spelen. Gillar att man har en sådan frihet kring vilka abilities man kan använda, till skillnad från Diablo 2 där du i princip var låst till de abilities som du hade spenderat poäng... 15/03 Du är välkommen att argumentera då du kan göra det som en vuxen person och inte bete dig som en unge som väljer att använda dig av barnliga ordval. 12/03 Bara för att någon verkar gilla smaken av apballe betyder det inte att jag skämt ut mig. 12/03 Det är ingen anledning till varför levling systemet ska bantas ner. Ifall du har ett stort antal val så kommer det finnas ett bredare utbud av olika skill builds. Ta Diablo 2 LoD till exempel, där kunde du också experimentera betydligt mer än i D3. Jag... 12/03 Sa Blizzard bokstavligen "...fisa ett hål i stolen och tänka..."? I så fall har jag en helt ny sorts respekt för dem. Reeespekt. 12/03 Det enda som är roligare än att du kallar Diablo 3's grafik för "WoW aktig" är väl att du några rader ner beskyller någon annan för att vara "fanboy" :) Och mycket är bra bara därför? Någon månad efter släpp av det färdiga spelet kommer alla, som vill... 12/03 Även att det finns ett Auktionshus så tycker jag ändå att det är överflöd med folk som skriver "WTS [ITEM]" konstant i chatten, tar man bort auktionshuset blir detta problemet ännu större. Tycker om auktionshuset och ser inga problem med det, mycket bät... 11/03 aaaa ok. Om man säger att du hittar ett item, som är en uppgradering för dig och du equippar den, efter 1-2 veckor har du turen att hitta en uppgradering, om då itemet du har haft på dig blir accountbound, tror du det löser problemet? Det låter faktiskt... 11/03 Du missar hela grejen med varför folk klagar på AH. Prylar i Diablo 3 försvinner inte från spelet, de blir inte "account bound" så fort man equippar dom. Detta bidrar till att du får en EXTREM inflation då begagnade prylar har samma värde som nya. Varje... 11/03
Skicka en rättelse