Inom loppet av några dagar ska alla problem bli sönderservrade. Vårt tips – vänta några dagar med att skaffa spelet.

För tillfället är relativt många gamers lite småförbannade på #EA för att deras efterlängtade dejt med #SimCity är lite väl hackig och slumpmässig. Först släpptes spelet i USA, knappt spelbart för många följt av ett Europa-släpp några dagar senare, knappt spelbart för många även det. Hanteringen må ha varit slapphänt, men antalet servar är nu bra mycket mer funktionellt och #Maxis uppger i ett nytt blogginlägg att problemen minskat med 92 procent. Förhoppningen låg i att de nu skulle kunna säga att alla problem är ett minne blott, men det kommer ta några dagar till innan allting är felfritt. Beskåda hela bloggposten inbäddad nedan, alternativt följ denna länk för att läsa Lucy Bradshaws ord till fansen.

Klicka för mer information

I’m happy to report that the core problem with getting in and having a great SimCity experience is almost behind us. Our players have been able to connect to their cities in the game for nearly 8 million hours of gameplay time and we’ve reduced game crashes by 92% from day one.

A combination of optimizing our server architecture and response times, deploying these enhancements on both a series of new and the original servers and issuing a few critical client updates has achieved getting virtually everyone into the game and, once in, having a great time building cities and sharing regions.

I had hoped to issue an “All-Clear” tonight, but there are still some elements coming together. Tonight and tomorrow we’ll be monitoring each server and gameplay metrics to ensure that the service remains strong and game is playing great. We need a few more days of data before we can assure you that the problem is completely solved and the game is running at 100 percent.

The good news is that tens of thousands of new players are streaming into the game every day and the confidence our fans have shown is truly humbling. I can’t begin to explain the way a development team feels when something you’re proud of is threatened at launch. Our biggest fear was that people who love this franchise would be scared off by bad reviews about the connectivity issues.

But you put your faith in us. You bought the game with the understanding that we’d quickly fix the server issues. For that support – that incredible commitment from our fans -- we are deeply grateful. As the general manager of Maxis, I want you to know that we cherish your faith in us, and the love you’ve shown for this franchise.

Thank you very much.

Vill du ha en felfri upplevelse rekommenderar vi således att du väntar några dagar innan införskaffande. Generellt verkar dock de som lyckats spela flertalet timmar njuta av sin upplevelse. Om du får för dig att skaffa spelet inom kort bör du aktivera det innan den 18:e mars, då du erbjuds någon form av gratistitel från EA:s pc-bibliotek.

Ja fler borde se den och lära av historien men tråkigt nog är detta bara något man säger, väldigt sällan verkar man lära sig av historien. Som en vis man sade "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." 12/03 Inte spelat så mycket själv än men jag kan tänka mig att man tröttnar pga storleksbegränsningarna främst. 12/03 Är redan trött på spelet. Och då spelade jag ändå 4an i flera år. 12/03 Oh, tackar, det visste jag inte! 12/03 Nä... tänker inte köpa det. Kanske vid ett rejält pristapp. Jag köper inte pga online-DRM och att det verkar som att man inte kan göra tillräckligt stora städer för att tillfredställa mig. Verkat tanigt på något sätt. Får se. 12/03 Väldigt intressant video rörande EA: http://www.youtube.com/watch?v=XZxXEidtxHk#! 12/03 Hänt mig med. stad med över 200k innevånare blev "corrupted" Rollback å sen fungerar den inte längre. Detta drabbade inte bara mig. Mina kompisar i samma region fick skapa nya städer för att jag inte skulle vara helt ensam på min lilla plätt där jag fic... 11/03 http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-08-simcity-servers-appear-to-be-coping-as-game-hits-uk "Server capacity is our biggest obstacle. We launched in North America on Tuesday and our servers filled up within a matter of hours. What we saw was that... 11/03 För att spä på ytterligare i "online-debatten" så är nu massor som har problem med krashade städer som inte går att spela. Har själv typ 2 städer med minst 6 timmar speltid i varder som helt enkelt inte går att ladda längre. Får meddelande om "Rollback"... 11/03 F U. 11/03
Skicka en rättelse