"Det sista vi vill göra är att slänga in något i lådan bara för att det ska vara med", säger Ken Levine.

#Bioshock Infinite har inget multiplayer-läge men #Irrational Games har bedrivit en del experiment tidigare under utvecklingen.

– Jag var den förste som sa: "Låt oss testa multiplayer." Men det var svårt, för oss var det ett måste att det skulle vara unikt, berättar Ken Levine för Destructoid.

Han fortsätter:

– Det första spelet vi gjorde som inte hade multiplayer var #Bioshock, och det var med råge vårt mest framgångsrika spel. Det sista vi vill göra är att slänga in något i lådan bara för att det ska vara med.

Irrational beslutade till sist att lägga ner planerna på ett flerspelarläge. De vill inte ta värdefulla resurser från singleplayer-äventyret, något som mottogs med stor glädje hos fansen.

Bioshock Infinite släpps på tisdag (!!!) till pc, Playstation 3 och Xbox 360. Calles recension läser du på måndag.

Skicka en rättelse