Under GDC släppte Nvidia en teknikdemo som visar hur man förvandlar antika byggnader till stoft.

#Nvidia släppte under Game Developers Conference en teknikdemo som visar upp massiv förödelse i realtid. Kanske är detta något för #Battlefield 5? Ni kan se filmen nedan och för er som är lite extra intresserade, så kan vi meddela att det är ett GTX 680-kort som används.

Imponerande. Detta var en omöjlighet förut. Men det lär dröja innan det kommer med i spel. Lägg på texturer, AA, ljus etc så lär det bli totalt ospelbart. 29/03 Det är ingen vanlig PC LOL, Det finns stora skillnader mellan PS4 och en PC, största fördelen är att PS4 är designad för multimedia, du visar tyvärr bara din okunskap i det hela. Här har du ett litet scenario för just hur dessa fysik demo's funkar, ocks... 28/03 Tror du att det finns någon hemlig militär teknik i de nya konsollerna? Det är samma skit som vi kan köpa till PC. Varken mer eller mindre. 28/03 Nja.. i det första så var det voxels de använde. Inte mindre imponerande för det när det begav sig, men det hade sina begränsningar. 28/03 eh va? Vad jag vet har dom inte sagt något om frostbite 3 till bf4. Vad jag vet så ser man på en bild ea har om bf4 där det står frostbite 2 i ett hörn. Sedan tror jag inte ens frostbite 3 är gjord ännu 28/03 Red Faction finns redan till konsoll.... Det sagt för att vara riktigt ärlig, T.ex. PS4'ans arkitektur har fördelar för just fysik beräkningar över en vanlig PC på grund av deras minnes arkitektur. Varför detta teknik demo har svårt att leverera hög FPS... 28/03 Det saknades även material och byggnadskonstruktion.. mao allt var en homogen stenmodell. (T.ex var kopparkupolerna bara målad sten rakt igenom osv). 28/03 Kul. Är väl helt omöjligt att få det här att fungera tillfredsställande på konsol så, vilken speltillverkare kommer snappa upp den här tekniken? Annars så tycker jag att blocken rörde sig som att de knappt vägde nånting. Men ett demo är ett demo. 28/03 det gjordes ju minst två gånger, tornen stod kvar, hängandes i luften. fast det här var uppenbarligen på den tiden innan gudarna vredgades, Atlas håller saker uppe fortfarande. fanns ingen som helst sekundär verkan heller. stora stenbumlingar träffar... 28/03 Det där såg bara så himla "B" ut. Tyckte ärligt talat att det var oerhört långt ifrån verklig fysik. Men spel är ju spel så de behöver ju inte efterlikna verkligheten till 100% precis. 28/03
Skicka en rättelse