Igår hade #Sony en presentation av Playstation 4 under GDC. På plats fanns Greg Miller (IGN) som twittrade ut information allt eftersom, som gamingeverything sedan sammanfattade i en behändig lista. Det är en hel del snack om hårdvara och handkontrollen, och vi får veta att varje maskin kommer säljas med en "väldigt stor hårddisk". Spana in listan här nedanför. Visst värmer den andra punkten lite i hjärtat?

Klicka för mer information

- Targeted to be the “central device in the living room”
- “Core gamers are our primary audience
- PS4 build around them, salable to the outsiders
- 5 core PS4 principles: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized
- PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache
- PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0
- “GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”
- PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)
- Will come with “very large hard drive in every console”
- PS4 Dev Environment – Windows 7-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
- “Debug your PS4 code as you would your PC code”
- PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
- Speaker, headset hack and “extension port” on the PS4 controller
- PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
- PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding
- PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad
- PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)
- PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.
- PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc
- “The #PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras – 1280×800, 12 bits/pixel, 60Hz
- Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your PC.
- Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side
- The above is what devs could do (not mandatory)
- Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”
- Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet
- 2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five principles from earlier
- UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.
- Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)
- PSN friend limit raised
- PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.
- All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.
- PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.
- Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.

Jo ja håller med monopol är ju aldrig bra förvisso. Så ökar vell konkurensen med så man kan få lite exklusiva kvalité spel. 03/04 Targeted to be the "central device in the living room" - "Core gamers are our primary audience WHAT?! bara de två första meningarna säger en hel del 1. Casual Gamers 2. Core Gamers lite fail att kalla rubriken "tar sikte", självklart de gör det/ säger... 31/03 Hoppas hoppas atf PS4:an kommer stödja mkv filer :) 29/03 Skulle inte direkt kalla deras minne för budget men annars så har du rätt i att det inte är samma steg som mellan PS2 till PS3. Anledningen till detta är att det inte är lönsamt att spendera en massa pengar på något som ändå inte kommer göra att konsole... 29/03 Känns som en lite starkare wii. Förra generationens konsoller fick starka grafik kort och processorer, den här generationen får budget komponenter. Får hoppas den klarar full hd den här gången. 29/03 Hardcore är helt enkelt att man är mer core och därför brukar man kalla både core och hardcore för core numera (antagligen för att det finns väldigt få hardcore spel/spelare kontra core och casual). Ja man kan spela ett spel hardcore, man kan få alla... 29/03 ok så bumperknapparna är fortfande analoga då är det ju lugnt. för man tänkte att analoga bumprar måste ju man ha med tanke på att kunna köra och gå i varierad hastighet. Blev lite orolig ett tag att alla knappar ska vara digitala. Hoppas handkontrollen... 29/03 L2 och R2 kommer fortfarande att vara analoga och det är oftast dessa som används som gas och broms i bilspel. Jag tror att de flesta faktiskt använder dessa i Gran Turismo också då det är betydligt enklare att hålla halv gas med en trigger än att hålla... 29/03 Blev mer sugen på en ps4 nu faktiskt. Men spelar ingen roll, blir både xbox och ps next-gen i vilket fall. 29/03 Finns ju 3-4 produkter till PS3 som funkar klockrent utan latency. Jag kör själv med XIM3. Lär absolut komma till PS4 oxo. 29/03
Skicka en rättelse