Markus Persson lider av kreativ kramp och har kört fast totalt med sitt experimentella rymdspel #0X10C, som nu lagts på is tills han löst problemen. I intervjun med Polygon säger han dock att de har två prototyper igång, och att de förmodligen hade varit väldigt roliga att spela om det funnits något att göra i dem. Även om utvecklingen tar fart igen så är det inte säkert att spelet släpps – ifall det inte blir tillräckligt kul kommer det aldrig ta sig utanför väggarna hos #Mojang Specifications.

Öh ja? Det var ju det han gjorde, han "råkade" knåpa ihop något som folk gillade. Det här är en snubbe som satt hemma och knackade lite kod när han var arbetslös 08/04 Kände på mig det här när det gäller detta spel visste inte hur dom skulle knäcka det för media bara. Jag hoppas dock att dom lägger mer tid och pengar på det sen, för jag tror att det kan bli jättebra. Sen ni som säger att "notch" inte förtjänar det och... 08/04 Det är väl lite skillnad när Notch sitter och knackar lite själv medans EA har iaf. ett hundratal utvecklare som utvecklat ett spel. Då är det klart att dom måste släppa det och inte göra som Notch och bara vänta. Ibland släpper EA det med lyckat resula... 08/04 EA skulle släppa det ändå! 08/04 Då är ju till och med Wolfenstein 3d snyggare, men jag vet allt handlar INTE om grafik, det har vi ju sett innan, skitsnygg grafik, stor budget och vansinnig aggressiv marknadsföring, och sen, ja säljer piss! EA, Activision go and fuck yourself! 08/04 Jag fattar ingenting, han har gjort ett spel som man inte kan göra någonting i? Jag vet inte ifall versionen av Minecraft som finns tillgänglig på ipads och iphones är detsamma som det originella, det är det enda jag har testat, i sådana fall så kan man... 07/04 Jag tycker han ska göra ett spel om våndan att göra ett spel. Lite som filmen Adaptation av Charlie Kaufman. Han är ju tät som en u-båt och kan göra ett spel som är så meta och så egocentriskt att det antagligen är sant. Sen sitter han och skrattar åt... 07/04 Timing? Nä han har ju berättat själv att han gjorde ett spel som han själv visste han skulle tycka om, sedan blev det så att fler var intresserade av det med och flera spel kan bli lika stora som han gör 07/04 Är inget större "fan" av minecraft eller Herr. Persson men det är ju svårt att inte ta del av historian bakom Minecraft och det känns precis som några redan skrivit, att han är en "hobby kodknackare som hade rätt spel vid rätt tillfälle". Har mycket svå... 07/04 Precis, han "råkade" knåpa ihop ett spel som "råkade" bli vad det är idag. En stor anledning till att Minecraft blev och är så pass stort beror på tur och rätt timing. Minecraft är lite utav ett "one hit wonder". Med det sagt så menar jag inte att det... 07/04
Skicka en rättelse