En avhoppare från Thatgamecompany hävdar att Journey-studion har ett storslaget spel under utveckling.

Utvecklaren bakom #Journey, #Flower och #Flow kommer förändra spelbranschen med sitt nästa spel. Det hävdar avhopparen Asher Volmer som lämnade #Thatgamecompany i veckan.

– Jag kan såklart inte fördjupa mig i detaljer, men det kommer att bli stort. Jag menar inte "stort" som i ett långt spel, jag menar att det kommer bli viktigt. Jag tror verkligen att det kommer förändra branschen på ett positivt sätt, skriver Volmer i ett blogginlägg.

Spelet är ännu väldigt långt borta och Vollmer säger att utvecklingen går sakta framåt.

– Spelet kommer bli otroligt, men det tar sig sakta framåt. Det kommer ta åratal innan det är färdigt och, ärligt talat, det är år jag inte vill lägga på ett spel som egentligen inte är mitt, skriver han och just därför lämnar han den lilla indie-utvecklaren med de storslagna visionerna; han vill jaga sina egna drömmar.

Jenova Chen, grundare av Thatgamecompany, har tidigare hintat om att deras nästa spel troligen ska släppas till flera format och kanske kommer nyttja touch-kontroller. Återstår att se om det också kommer förändra spelbranschen.

Killer7 är inte gjort av Clover Studio... Okami är däremot, men båda spelen var faktiskt inget speciellt. Visst, de var bra, men inte på ett sätt att det förändrade nåt eller gjorde någon speciellt splashdown i gamer-communityt. Sedan har spelen grova... 10/04 Clover Studio släppte också Okami, Killer7 och andra cp-bra spel. Att du inte vet vilka de är bevisar att de verkligen hade behövt reklam och bra PR för att få finnas kvar. När vi säger reklam så menar vi så mycket mer än bara nån trailer eller annons... 10/04 Clover Studio som i Okami och God hand. Två fantastiska spel som inte sålde särskilt bra p g a brist på ordentlig marknadsföring. Finns garanterat fler exempel från andra spelstudios. Jag har för övrigt aldrig försökt att försvara den här typen av uttal... 10/04 Fast det bevisar ju inte mycket, EA brukar inte högfärdigt skryta om sina spel innan de är släppta, och väldigt få EA-utgivna spel är ens något att ha. Resten brukar ju vara skräp, även med reklamen... Och Clover Studio? De som släppte Viewtiful Joe?... 10/04 Ni som inte fattar, så är detta ironi! 09/04 Kritisera inte, dom har lovat att spelet blir det bästa någonsin och så blir det också. Tänk bara tillbaks på Aliens CM, WarZ och SimCity. Här snackar vi kvalité! Dom lovade massor, och ja herre min gud så levererade dom också riktigt bra spel! Allting... 09/04 Det är komiskt att folk inte får uttrycka negativ kritik. Negativ kritik är minst lika viktigt som positiv. Visst att det finns troll som nerratar spel för ingens vinning men så är det tyvärr. Själv tycker jag att tex Aliens colonial marines suger fet... 09/04 Kommer det vara mer än 30min speltid må tro? 09/04 Jag ser inget fel i att vara stolt och skryta om sitt spel oavsett om det är genuint eller om det är marknadsföring, men själva uttrycket att förändra hur vi ser på spel eller hur en bransch fungerar går inte att ta på allvar, det handlar inte om att... 09/04 Så sant. Alla spel i den här branschen är väldigt beroende av reklam. Det är ju bl.a. därför EA lägger ut mer pengar på reklam om sina produkter än produkten själv (detta är något som är sant om många företag i världen, inte bara spelbranschen) 09/04
Skicka en rättelse