Obsidian demonstrerar en Project Eternity-bagrund med karaktärer, ljus, träd, vatten, dag och natt. Inte missa!

#Obsidian släpper en ny utvecklardagbok om arbetet med #Project Eternity. I den får vi se exempel på hur det klassiska jätterollspelet kan komma att se ut när det släpps om ungefär ett år. Dag- och natt-cykler avhandlas, vi får se karaktärer röra sig på den vackra bakgrunden och hur dynamiska ljus- och vatten-effekter ter sig.

Project Eternity lyckades via Kickstarter och Paypal samla in 26,7 miljoner kronor. Det ska förhoppningsräcka räcka för att skapa våra drömmars rollspel.

[video=13962]

Tack till phi för detta #nyhetstips!
Låter logiskt. Måste läsa på mer om det här! Definitivt något man skulle kunna experimentera med i kommande spelprojekt. :) 11/04 Även om det är ett 2D spel så är det gjort i 3D från början, så dom har renderat ut scenen till en 2D bild från ett 3D program och så har dom även renderat ut lite annan info också, t.ex. scenens djup på varje pixel, glansighet på varje pixel osv, och... 10/04 Jag vet inte riktigt. Grafiken imponerade bara inte. Men det är inte hela världen, grafik är inte den viktigaste komponenten i ett spel, imo! 10/04 för jag nämner en sak då tolkar du att jag vet allt om alla? Sedan sa jag av vad jag märkt när jag sett dig skriva inom andra artiklar. Sluta förstora upp allt 10/04 Såg fräscht ut! :) Är dock inget spel för mig, för att jag har aldrig gillat denna typen av spel. Men får hoppas att det blir som ni önskar er, och att ni får en rolig upplevelse med detta när de släpps :) 10/04 Öh... Det ser ju fantastiskt ut. Vad HADE du förväntat dig egentligen? 10/04 How the hell!? Hur fan lyckas dom med att få det här att funka så bra med 2d grafik... största swtich case någonsin? Lager? Teach me masters! 10/04 Även om jag personligen föredrar 3d om det är lika snyggt som tex The Witcher 2 föredrar jag snyggt förrenderat framför ful/gammal 3D alla dagar. Denna video såg enligt mig sjukt snygg ut hursomhelst. Hoppas på lila grym känsla i allt annat också. Hålle... 10/04 Det är något speciellt med handmålade bakgrunder, än idag imponeras jag av ett spel som Torment medan ett spel som Neverwinter Nights inte är alls lika imponerande. 10/04 Kort svar: Shaders. Längre svar: I princip så använder man samma tekniker som man använder när man gör effekter på texturer i 3D spel. Finns intressanta videos på sådanna effekter när Doom 3 och Oblivion visades upp. Rent generellt sett så använder man... 10/04
Skicka en rättelse