Flera rykten pekar på att sagan om före detta Team Bondi-teamet och deras nextgen-titel är över.

Flera källor (via VG247) indikerar att den australienska utvecklargruppen, tidigare känd som #Team Bondi, inte finns mer. De anställda ska ha avskedats och arbetet med projektet #Whore of the Orient (bilden) lagts ner. Orsaken ska vara att studion saknar det finansiella stöd som krävs för spelprojektet.

Whore of the Orient utannonserades redan 2011 och det väntades till pc, Playstation 4 och nästa Xbox under 2015. I fjol fick vi nys om att det skulle utspela sig 1936 i Shanghai, "den mest korrupta och dekadenta staden i världen" och spelet skulle handla om en av 1900-talets "största men okända berättelser".

Team Bondi hamnade i extremt blåsväder då företaget anklagades för undermåliga arbetsförhållanden under arbetet med #L.A. Noire. Företaget lades ner, men många av de anställda togs upp av det australienska film-, tv- och spelföretaget Kennedy Miller Mitchell. Det såg trots allt ut som deras arv skulle leva vidare.

Nu pekar mycket på att Team Bondis saga definitivt är slut.

Riktigt tråkigt, dom förtjänade verkligen inte detta öde. LA Noire hade jag riktigt roligt med, det var det näst bästa spelet år 2011 efter Deus Ex: Human Revolution enligt mig. Det enda jag inte gillade med spelet var att pc versionen var cappad till... 19/04 Detta var tråkiga nyheter, det verkade sjukt intressant. L.A Noir är trots sina brister ett fantastiskt spel! Helt klart en favorit! Man får hoppas att Team Bondi snubbarna hittar in i spelvärlden igen och får finansiering för deras ambitiösa projekt :) 18/04 Mm men nu är man kanske inte intresserad av att avvika från sin vision genom att göra en budgetvariant av den, utan lägger då hellre projektet på hyllan och går vidare till annat. Jag vet att jag hade resonerat så, i alla fall. 18/04 Klart det inte går till så men det är en bra liknelse ;) Men jag håller med, det är banne mig ett mysterium :) 18/04 Håller faktiskt med dig, när nyhetens välbehag hade lagt sig så var det bara kvar en klyschig och repetitiv känsla utan så mycket att göra. 18/04 Inte riktigt så det funkar dock :p Oftast så görs texturer i 2k(?) upplösning och skalas ner, precis som i filmindustrin. Men ändå får vi fula spel till PC :D ett mysterium. 18/04 Samma här. Fantastiskt bra spel........ 18/04 H Håller med! Alla speltillverkare borde utgå från PC, då blir det enklare att anpassa spelen till respektive konsoler än tvärtom. En liknelse: En bild som är tagen i 640x480 som man förstorar upp till 1920x1080, vilket inte blir så snyggt. Det är ungef... 18/04 Som jag sa... Man får väl göra om spelet i rimligare budget. skippa next gen konsoler och kör på en PC version från kickstarter, onödigt å döda ett spel som redan är i produktion. 18/04 Bra 18/04
Skicka en rättelse