#Camelot Unchained är ett mmo-spel av den gamla skolan som riktar in sig mot mastiga pvp-strider. Det ligger för närvarande ute på Kickstarter och behöver dra in lite drygt 700 000 dollar på elva dagar för att nå upp till målet. Sajten Joystiq har fått tag på grundaren Mark Jacobs och snackat lite om vad spelet erbjuder utöver pvp. Det visar sig att Jacobs har sneglat åt #Minecraft när det gäller tillverkning och samlande av resurser.

– Vi skulle egentligen ha ett standardsystem för byggande, men eftersom vi har en crafter-klass tänkte vi att vi skulle löpa linan ut. Vi försöker inte få pvp-spelarna att omfamna crafting; vi försöker ge crafting-spelarna ett system som engagerar dem, säger Jacobs.

Systemet ska uppmuntra folk att samarbeta och samla material tillsammans, och det är fritt fram att bygga saker ute i den vida världen – till exempel fällor som hjälper till att försvara ett område mot invaderande fiender. Läs hela intervjun här.

Skicka en rättelse