Igelkottens klassiska debut från 1991 kommer till 3DS i Japan. Nästa vecka, närmare bestämt den 15:e maj, smäller det. Den här nya versionen stödjer bland annat den bärbara konsolens 3D-funktion och tillåter spelaren att spara överallt.

Spelet kostar 600 yen och ingår i serien "3D Classics" där spelen #Super Hang-On och #Space Harrier tidigare släppts. Vi håller tummarna att hela serien hittar hit till Europa så snart som möjligt.

Fast jag har spelat de gamla Sonic-spelen, och jag tycker de är helt värdelös (noll underhållningsvärde) om man INTE får upp farten. Spelkontrollen är slirig och spelet känns rätt meningslöst utan farten. 09/05 För er som säger att man bara springer snabbt genom alla banor i Sonic-spel har förmodligen inte spelat Marble Zone i Sonic 1. 09/05 Ingen fara. Jag förstår exakt vad du menar och det tyder bara du inte är ett inbitet Sonic-fan. Sonic är inte bara att springa fort. När du ska springa fort handlar det mest om Speed-runs samt att kunna förstå NÄR du kan springa fort. Annars är det plat... 09/05 Visst, men frågan är ju hur kul spelet blir när man inte springer fort. Hela bandesignen är ju gjord för att springas igenom, inte för att stanna varannan sekund för att se var fienderna eller fällorna är utplacerade. Samtidigt är det förstås så att all... 09/05 Många igenkänner Sonic genom farten men det är ändå ett plattformspel. Om man är så dum att bara springa som en galning när du inte känner igen banan får du ju skylla dig själv. Poängen är att lära sig att använda hans snabbhet på rätt ställen. Jag har... 09/05 Fast utan den höga farten förlorar ju spelet all sin charm. Den usla grunddesignen är också en anledning till att SEGA inte lyckats utveckla Sonic - grunden var helt enkelt för dålig att stå på. Attityd och marknadsföring håller inte i längden om inte... 09/05 Är nog inte meningen att man ska göra en speedrun på första försöket. 6 minuter är ändå tiden för att klara en bana. 09/05 Haha! Sonic har från starten levt på attityd och hur "cool" han är snarare än hur bra hans spel var/är. Anledningen att Sonic blev poppis i början av 90-talet var ju inte för att spelen var bra, utan för att SEGA och Sonic var "vuxnare" och "coolare"... 09/05 Som Mario, då 09/05 Varför kan Sonic inte bara dö? Hans spel har tamejfan aldrig varit bra. 09/05
Skicka en rättelse