Det hett efterlängtade bilspelet sladdar in på halt vägunderlag lagom till julhandeln.

Idag berättade #Gran Turismo-seriens skapare Kazunori Yamauchi att den sjätte delen i serien kommer nå våra butiker lagom till julhandeln. För er som undrar vilket århundrade, kan vi glatt meddela att det är detta. #Gran Turismo 6 kommer innehålla de bilar som fanns i #femman, vilka naturligtvis kommer anpassas till den nya grafikmotorn och tillsammans med nytillskotten finns det totalt 1200 stycken i spelet.

Nyheterna avslöjades idag på Silverstone Circuit, som är en av de 33 banorna man kan köra. Det kommer totalt finnas 71 varianter.

– Jag är väldigt nöjd med allt runt det nya spelet och de nya tilläggen, men släppet kommer bara vara startskottet för GT6. Spelet kommer fortsätta att utvecklas genom dess livstid. Jag har redan många idéer för saker jag vill uppnå med Gran Turismo de kommande 15 åren, säger Yamauchi själv.

Tack till 4liv3, anon40744 för detta #nyhetstips!
Mycket trevliga nyheter! Gillade femman skarpt men saknade det där som skulle vara välgjort, fysiken. Körde med ratt men saknade sådana enkla saker som motorbroms, välfungerande koppling och en tomgång som är starkare än en fluga. Hoppas på förbättring... 16/05 Aaah i see. Aa det är luddigt. Vettefan riktigt, dom verkar ju inte sylvassa där på Polyphony nu för ti'n känner jag ändå lite. 16/05 Kolla på länken jag skickade senare :) 16/05 Jo, det gör väl det? Vart står det att det kommer till 3an? PS4 och Gran Turismo 6 kommer till julhandeln. 16/05 Hur mycket har de förbättrat sedan Shift-spelen? Dessa hade nästan obefintlig "känsla" enligt mig (jag har bara spelat tvåan men jag antar att det är bättre?). Det ska bli intressant med lite mer info om GT6 så man får lite mer kött på benen om hur myck... 16/05 1. När jag släpper bromsen efter en agressiv inbromsning så hoppar bilen fram drygt en till två meter för mig, fruktansvärt disorienterande och totalt ospelbart, har varit så sen dag ett. Om jag brukar köra iRacing och rFactor, renodlade simulator spel... 16/05 Inte för min del. Jag vill få känslan av att sitta inuti bilen för att få så mycket inlevelse som möjligt ur spelet. Shift 2 hade t.o.m. helmet-cam, vilket var extremt kul att använda. 16/05 Skall man ha ett realistiskt bilspel krävs realistiska skador på bilarna också. Jag är ointresserad hurvida föraren kan skadas eller ej, men kraschar jag in i väggen i hög hastighet så ska mitt race vara över för den gången, inte som i GT5 där man på... 16/05 Aj, aj, aj.. där gjorde du ett antagande baserat på hörsägen. Som bevisat i tråden så hade du fel. 16/05 1. Nej, du kan inte trycka på gasen mitt i en sväng med 600+ pållar under huven. Så är det i spelet och så är det i verkligheten. Du måste bromsa i en rak linje också. 2. Det där blev konstigt. Du spelar med ratt men vägrar spela för att du kan spela... 16/05
Skicka en rättelse