Efter avslöjandet att priset i Curiosity var knutet till Project Godus tar insamlingsbössan en ny vända.

#Project Godus nådde sitt Kickstarter-mål och blir därmed finansierat av fansen men nu öppnar #22 Cans upp för "sena troende". För 25 euro får du en digital kopia av spelet när det väl släpps (det snackas om september), en inblick i utvecklingen (studiowebcam!), achievements och dokumentärer. Om denna ytterligare insamling bidrar till de tidigare belöningsmålen framgår inte.

Exakt. Det kallas för att köpa grisen i säcken. För varje sådan försäljare som faktiskt levererar den utlovade varan, så finns det tio som tar dina pengar och skrattar. Nu pratar jag om alla försäljare i alla branscher och inte om Peter Möllenö specifik... 29/05 Då är det för sent. När spelet finns på din hårddisk har du (antagligen) redan betalat för det, och all kritik i världen kommer inte ändra på något. Som konsumenter bör vi snarare vara mer kritiska och ställa högre krav på utvecklare än vad vi är. 29/05 Tja, det är upp till var och en - man kan välja att såga projektet på förhand, eller så ger man dem en chans att visa slutresultatet. Som phi skrev så finns det flera utvecklargäng som drar in pengar även efter att kickstartern gått i mål. Inget ovanlig... 29/05 Ser inga konstigheter med det. Både Obsidian och inXile tar fortfarande emot donationer för sina spel trots sina framgångsrika kickstarterkampanjer. 29/05 Därav kruxet - när levererar herr Molyneux någonsin det han lovar? 29/05 Tja, 22cans fick lite extra uppmärksamhet pga kuben - nu rider de på den vågen och drar in lite extra slantar. Ser inget fel i det, så länge de levererar det som utlovades i kickstartern. 28/05 Man kunde spela multiplayer på Populous I & II mellan två Amigor med hjälp av null modem kabel. Det var skoj! 28/05 Jag köpte spelet när det kom och jag spelade det. Däremot förstod jag inte varför folk tyckte det var så djäkla bra? Kanske beroende på att jag lirade mest simulatorer på den tiden. 28/05 När spelet kom var det unikt, det var ett spel som endast gick ut på en enda sak och det var att höja eller sänka marken för att invånarna skulle kunna bygga på den. Ju mer invånare man hade ju mer mana fick man och det var här som spelet glänste efters... 28/05 Han har blivit typ som en helig ko pga gamla meriter. Säger man sånt här, så får man räkna med att man får skit och folk börjar yra om Popoulus etc. Köpte det spelet till Amiga när det kom och försökte gilla det eftersom andra sa att det var bra. Fattad... 28/05
Skicka en rättelse