Nu är det bara veckor kvar tills vi får beträda #Naughty Dog:s skrämmande apokalyps där protagonisterna Joel och Ellie försöker överleva svampskallarnas våldsamma attacker. Ett 14 minuter långt klipp har funnit sin väg ut på Youtube och visar gameplay i en enda oredigerad spelsekvens från en värld där ficklampa och pistol är dina bästa vänner. Det Playstation 3-exklusiva #The Last of Us verkar onekligen inte vara något för den med svaga nerver.

Jag kommer avvakta med att köpa det, även om jag mycket gärna vill spela det. Känns bara så bortkastat att skaffa ett spel till en konsol som snart kommer vara "gammal". Ta mig inte fel, jag spelar fortfarande Super Nintendo bland andra äldre konsoler,... 02/06 Absolut, det är väldigt snyggt. Jag tittade på en annan video där de hade tagit med de korta filmerna som kommer efter demot är slut. Gillar att de spär på med färger, framförallt när de använder det för att ge miljön en enorm dynamik. En scen var i som... 02/06 Sant. Vi håller tummarna och hoppas på underverk. 02/06 Man ska inte dra fram korven innan pigan är full som dom säger. Jag har fullt förtroende för naughty dog men har blivit så lurad av Blizzard och sega att man inte vågar gå in helhjärtat. Har bokat spelet och när jag får den så ska vi se vad som händer. 02/06 + Makalöst ljud + Härliga, realistiska dialoger + Snygg grafik (detaljrikedomen är underbar) + Lätta kontroller + Naughty Dog - kan inte bli bättre. Bitchslappa mig fram till releasedagen nu! 02/06 Att "dutta" är ett problem som kommer när man spelar för mycket på PC. Med WASD istället för analoga kontroller lär man sig "dutta" när man egentligen ska lära sig accelerera med spaken mjukt. Ultimata styrningen hade varit en PS3 move navigation contro... 02/06 Fast sedan är det ju dock skillnad på vilket sätt man känner sig utsatt i spelet när det gäller kontroll över sin karaktär. I de flesta fallen så är utsattheten och trögheten ett resultat av att styrningen och siktet får lida pga kontrollen och inte av... 02/06 Du har givetvis helt rätt, gillar man PS3:ans kontroll och QTEs så gör man, inte mitt huvudbry. Så istället för att raljera skall jag sova på saken. God natt. 02/06 Jag tycker svårigheten i ett spel bör ligga i gameplayet, AI:n, förhållandet mellan spelaren och miljön och inte i usla kontroller och kass mekanik. Finns väl undantag där det är tänkt att kontrollerna och kameran ska jobba emot spelaren men det fungera... 02/06 quicktime events kommer nog inte dö ut, jag personligen tycker det om gjort rätt så är det en bra grej. ser fram att testa detta spel, dock från filmen så vart jag inte så imponerad av vad gäller grafik eller gameplay i sig, allt har man sätt förut. För... 02/06
Skicka en rättelse