"Det går bra nu" var titeln på en artikel i senaste numret av vår systertidning Super PLAY som berättade om den svenska spelbranschens framgångar. Vi har förstås våra namnkunniga svenska spelstudios såsom #Starbreeze, #Dice, #Grin och #Massive men nationens framgångar (om jag får uttrycka mig så patriotiskt) är inte enbart tack vare de etablerade företagen.

Killarna bakom spelet #Harvest är i dag redo att släppa sin skapelse i en betaversion. Det har hänt mycket sedan Swedish Game Awards-bidraget skickades in, det som tidigare kunnat hämtas i vårt filarkiv. Nytt gränssnitt, välkommen snabbspolningsfunktion, nya animationer och enheter och möjlighet att länka samman försvarstorn är bara några av dem.

[fi=3838]

Gjort lite framsteg idag! Klarat mig till lvl 28. Det var definitivt energibrist som gjorde att jag fallerade så tidigt förut. Kanske lite min oförmåga att multitaska också ;) Men jag har insett vikten av att ha gott om energi. Prövade dessutom att "fla... 12/08 Viktigt och viktigt, kan vara väldigt användbart :) Dedär små skitsnabba fulingarna som bara rusar in och pajar din bas i ett svep är härliga att ha på High, annars brukar ens torn vara upptagna med stor-ufona, och skiter i de små fulingarna. Gehenna... 11/08 Boulund: Vad är det som gör att du förlorar just vid 15? dåligt med energi? få torn? dåligt med minerals? Några tips är iaf att snabbt få många solar plants ( eller vad de heter) och många mining stationer, viktigt att snabbt få upp en bra ekonomi och... 11/08 Jag tycker också det är riktigt skoj, men förbannat svårt. Aldrig klarat mig förbi threat level 16. Först när jag slängt ett öga i readme'n såg jag att man kunde byta upplösning, vilket var enormt skönt! Ang prioriteringar på torn tyckte jag det verkar... 11/08 rätt skoj spel, kom till threat level 19, skulle behövas lite mer torn tycker jag typ torn som saktar ner fienderna fast det kanske blir lite för mkt td aktigt då :P 11/08 Ja det finns en readme! :D Visste inte följande: "The map expands when you build something very close to the map's edge, in any direction. The map has no size limit!" Har någon experimenterat med "defence priority". Är det viktigt att använda? :-? 11/08 Tjoho, lvl 36 denna gång. :p Vilket roligt spel. Borde dock ha lite förklarande hjälptexter och sådant. Det är lite svårt att förstå hur mycket energi saker tar. Ok, det står t.ex. 100 energy på en uppgraderad raketramp... men... att hmm... svårt att... 11/08 kom typ inte förbi 10 själv igår, men verkar som att jag lyckades lösa det genom att försöka bygga så många solar plants som möjligt.. dock lite klurigt iom att dom kostar så jävligt. vid lvl10 så brukade jag ha 3 förut, när jag byggde så jag hade 5-6... 11/08 Jahaja.... threat level 18 denna gång. När det börjar gå fel så går det ordentligt fel. Fast jag är nybörjare iofs. :) Tower defence = RTS utan rörliga enheter. ;P 11/08 Gillar denna typ av spel. Kan någon ge tips på hur man skall bygga vid start så man klarar sig förbi level 10 i alla fall. Är raketerna viktiga att bygga snabbt? Skulle såklart gärna se fler typer av torn att bygga. :) 11/08
Skicka en rättelse