Patrick Söderlund menar att det krävdes ny hårdvara för att göra uppföljaren rättivsa.

– Jag tror att vi gjorde ett misstag med att spelet var för svårt, folk ramlade hela tiden och känslan av att fly från något nådde inte riktigt fram, berättar Patrick Söderlund för CVG.

Nä han tittar tillbaka på #Mirror's Edge är han ärlig med bristerna spelet hade och med dagens mått mätt menar han också att vissa aspekter känns föråldrade. Han avslöjar även att en uppföljare har varit på gång länge, de har arbetat med olika prototyper och idéer men aldrig hittat riktigt rätt.

– Det var inte förrän Sara Jansson, som nu är producent på spelet, kom till mig och KM Troedsson och sa "lyssna, jag har en idé" och presenterade en så inspirerande vision att vi direkt tänkte att "vi måste bygga det här nu".

Söderlund menar också att Mirror's Edge 2 bara kunde förverkligas på nästa generations plattformar och, även om inte han ville bekräfta de,t så har det varit snack om att spelet utspelar sig i en öppen värld. Ett upplägg som skulle passa Faith ganska bra.

Skicka en rättelse