Battlefield 4-gänget på Dice vurmar för tekniken som driver deras actionrökare.

Det råder ingen tvekan om att #Dice:s Frostbite-motor har blivit en grundstomme i Electronic Arts spelproduktion - idag jobbar cirka 75 programmerare heltid med tekniken och 15-16 studios använder den. Att Dice själva vurmar för generation tre råder det ingen tvekan om och i ny video förklarar de ett gäng olika funktioner som används i #Battlefield 4.

BF3 är bland det sämsta jag spelat i modern tid. VIlken jävla skit 26/06 Nog fan är det en otrolig spelmotor! 26/06 I css behöde jag bara dutta lite granna och drog hs men i cs:go får jag kämpa lika mycket som i t.e. 1.6. Det är stor skillnad även om du inte vill lägga märke till det. Men aja alla får väl tycka som dom vill jag orkar inte med denna diskussion mer i... 26/06 det är inte bara faktumet om att folk övat i massor med år på css medan cs go bara pågått i ett år då? visst är det milt svårare, men är du bra i css, så är du bra i cs go. lustigt eftersom det enligt dig är sån extrem skillnad. du säger läs om läs rätt... 26/06 Skillnaden mellan css och cs:go är att css kan vilken som helst bli bra i och i cs:go får du åtminstone lägga ner mer tid. Om du testar båda märker du själv att css har knappt någon rekyl och det är ingen utmaning alls, och i cs:go får du kämpa dig fram... 26/06 Cs som cs? css är bra mycket simplare än vad t.e.x cs:go är i css finns det knappt rekyl och vem som helst kan bli bra i det. Cs: go har i alla fall mer utmaning när det kommer till alla vapen, valve har tänkt till mer nu. Så känslig är jag inte, tycker... 26/06 jag är trött på dice .. dom har ljugit för många gånger om destruction i spel .,som dom sen har stängt av innan release. Kan sätta 1000 spänn på att dom ljuger den här gången också. Den här filmen troligtvis ren bullshit och falsk marknadsföring 26/06 Vad är det för skillnad? Känns mer som att du gjorde bort dig om någon :P 26/06 en känslig pojke märker jag =) cs som cs, utgår ifrån att du inte vågar då ;) skillarn. 26/06 Det är mycket svårare att få till en balanserad, realistisk gameplay av militär strid än att koda en grafikmotor med svajande trädkronor. Det är väl det enkla svaret. Sedan är det bara att dölja sitt misslyckande med argumenten att realistisk gameplay... 26/06
Skicka en rättelse