29,308 stycken närstridskämpar kommer från Svedala.

De flesta av oss har någon gång lekt riddare, särskilt strax efter nyår då Ivanhoe var (är?) den givna matinén efter fyrverkerierna på nyårsafton. Därför är det kanske inte så konstigt att över en miljon exemplar av #Chivalry: Medieval Warfare sålts de senaste nio månaderna. Via en infographic får vi dessutom veta att närmare 30,000 av dessa kommer från Sverige.

Utvecklarna #Tornbanner Studios är dock mer än nöjda och firar framgångarna med en uppdatering som ger dig möjlighet att personifiera din slagskämpe ytterligare.

Klicka för mer information

Other changes and fixes in Content Update 2 are below:

* Server browser fixes!(Tabs works better, favorites work better, browser now uses the Steamworks library optimally and is less likely to make your router cry, etc)
* Tavern map length reduced to 10 minutes.
* Stamina drain from successfully parrying attacks slightly reduced.
* Vanguard primary weapon knockback values toned down.
* Two-hander flinch duration down from 1.1 to 1.0.
* Special daze duration down from 2 to 1.8.
* Crossbow projectile speeds are lower, and the difference between light and heavy crossbow is less drastic.
* Corrected Bardiche sprint attack being .15 faster than other sprint attacks.
* Flail overhead windup from .55 to .5.
* Heavy Flail overhead windup from .6 to .55.
* Spear slash windup from .425 to .475.
* Spear stab windup from .575 to .6.
* Brandistock slash windup from .45 to .5.
* Brandistock stab windup from .55 to .6.
* Fixed the attack grunt sound sometimes desyncing and playing after a late feint server-side.
* Fixed several map exploits.
* Fixed flinch disabling dodge if it occurs in an attack windup.
* Fixed counterattacks maintaining a parry box and blocking attacks during your counter.
* Fixed movement slow persisting after canceling a bow draw.
* Fixed crossbow forced reload after being hit.
* Fixed rebinding primary attack breaking the scoreboard keybind.
* Fixed some broken assets on various maps (missing collision/textures/etc.)
* Fixed missing Norse Sword icon and Falchion model in weapon select.
* Fixed the furthest target in the archer tutorial being unhittable.
* Fixed peasants spawning with weapons
* Fixed peasant death animations
* Fixed peasant hats turning into helmets when shot off with arrows
* Fixed objective labels (Mason messages were being display for Agatha objectives)

:) Jag förstår vad du menar men poängen är att jo nätverkskoden är du mer beroende av i Chiv än ett fps där du har bra mycket större distans. Om jag lägger fram det såhär istället, en någorlunda dålig nätverkskod i ett reguljärt fps skulle du kunna komm... 14/08 Fast det är mer än så. BF3 har inga lasrar(var god att inte tolka 'lasrar' bokstavligt, jag hoppas du vet vad jag talar om) som t.ex. CS, Quake, UT etc. Det är riktiga kulor som servern måste beräkna fysiken för, plus att vi talar om 64 spelare. Men vis... 14/08 Fast spelet borde vara mer pingberoende då det är extrem cqc där latensen spelar riktigt stor roll för en bra upplevelse :). De har gjort ett fantastiskt jobb med att förvandla det "standard" kassa ue3nätkoden till något som funkar bra i Chiv. BF3 om... 14/08 Det skulle vara intressant att se statistik på bredden av staterna såsom vi européer får se all försäljning delas upp =) 13/08 Sverige är det land som har flest spelare per capita. Kanada är väldigt nära, men det är inte konstigt. Utvecklarna kommer från Kanada så spel som utvecklas i ett visst land brukar ha mer spelare därifrån som regel. Kul att spelet har fått ett sådant... 13/08 Lätt Game of the year 2012 utan tvekan. 13/08 Chivalry är helt underbart!! Kul att spelet säljer bra och att vi får ännu en gratisuppdatering. :) Har varit med ända sedan spelet var en source mod och hjälpte även till och kickstarta den fristående varianten. 13/08 Dra ett mail till dom och beklaga så fixar dom det säkert inom en snar framtid ;) 13/08 Haha! Det förklarar en hel del. ;) 13/08 Jaha, det här var ju lagom kul. Mina stats har resettat, medans min kompis har fått behålla dom! Igår var jag på level 17, nu idag på 1?! Oookay, och nu nästa match är jag på 17 igen. Jahapp... 13/08
Skicka en rättelse