I striden mot Call of Duty har Electronic Arts tre vapen.

Electronic Arts har i ett antal år försökt ta över den årliga actiontronen från Call of Duty, som sedan 2006 släppt en ny titel varje år lagom till julhandeln. Den första strategin var att rotera Battlefield och Medal of Honor men när det senare varumärkens omstart floppade hamnade det i malpåse.

Därför tar de nya tag och planen är nu att växla mellan Battlefield, Titanfall och - något oväntat - Battlefront, enligt uppgifter från EA Labels-chefen Frank Gibeau till CVG.

Shooter-rotationen vi tänker oss är Battlefield, Titanfall och Battlefront så vi vill satsa på de tre varumärkena. Vi funderar på hur vi ska lägga upp det. Gällande Medal of Honor så prövar du saker i underhållningsbranschen och funkar de inte får du pröva något annat. Från vårt perspektiv fortsätter Battlefield 3 och Battlefield Premium att växa.

Två av titlarna utvecklas som bekant av #Dice och med tanke på att Titanfall är schemalagt för nästa år lär vi få vänta till 2015 innan Call of Duty får tampas mot ljussablar, snowspeeders och walkers.

Skicka en rättelse